Marketing je proces spojovaný s podporou prodeje zboží nebo služeb. Jednotlivci a skupiny získávají to co chtějí prostřednictvím tvorby a výměny zboží a hodnot. V marketingu je cílem získat a udržet (vytvořit) si zákazníka. Skupiny (firmy, společnosti) se skrze marketing snaží cílit svou činnosti na zákazníka tak, aby uspokojily jeho potřeby.
Marketing proto můžeme chápat jako „proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace.“
Stěžejním prvkem marketingu je marketingový mix skládající se ze čtyř nástrojů (tzv. 4P):
* Product (výrobek) – design, vlastnosti, značka, balení, služby,
záruka, výnosy
* Price (cena) – ceník, slevy, doba splatnosti
* Place (místo) – odbytové cesty, pokrytí, sortiment, dislokace,
zásoby, doprava
* Promotion (propagace) – reklama, přímý marketing, prodavači,
public relations
Podřízenými pojmy marketingu jsou telemarketing a direct marketing – jedná se o cílenou formu marketingu. Nejobecnějším pojmem je marketing, konkrétnější je direct marketing a nejvíce konkrétní pojmem je telemarketing, kdy se jedná o jeden z druhů direct marketingu.