Cost per thousand se používá v tisku a televizi, tam znamená cenu za tisíc oslovených čtenářů. To podobně znamená na internetu cenu za tisíc „zobrazení“ reklamy. CPT slouží jako porovnávací ukazatel nákladnosti reklamy na konkrétních serverech nebo tiskových titulech.
CPT se dá rovněž přepočítat i v TV, rádiu a dalších médiích. Dříve se místo CPT používal pojem CPM (Cost per Mille) se stejným významem (dodnes se používá v zahraničí).
Důležité je počítat CPT pro jednu cílovou skupinu za všechny vyhodnocovaná média (obvykle Všichni 12+ nebo Všichni 15+, vyhodnocuje se pro konkrétní cílovou skupinu, na kterou plánujeme kampaň).
Je důležité vědět, že každý media typ je lidmi vnímán jinak. Nejde tedy srovnávat CPT v rozhlasu s CPT v tisku nebo na internetu. To proto, že třicetisekundový (zvukový) rozhlasový spot vyvolá v příjemci sdělení jiný efekt než celostránkový (vizuální) inzerát. Stejně tak nelze srovnávat CPT za barevnou celostránku s CPT za černobílou půlstranu.