CPP

Cost per Point je cena za zasáhnutí 1% cílové skupiny. Je to také cena za 1 GRP (jeden procentní bod sledovanosti). Používá se zejména k určení ceny televizní reklamy. Dále může sloužit i k porovnání cenové nákladnosti různých televizních strategií.

Příklad:
TV Azura měla v září CPP rovno 50 000 Kč a prodává reklamu na cílovou skupinu Všichni 15+ (Všichni diváci ve věku 15 a více let).
Sledovanost reklamního bloku 1. září ve 13:30 hodin byla 8% diváků z cílové skupiny Všichni 15+.
Cena třicetisekundového TV spotu uvedeného v tomto bloku pak byla 8 x 50 000 = 400 000 Kč.

Je důležité vědět, že každý media typ je lidmi vnímán jinak. Nejde tedy srovnávat CPP v TV s CPP např. na internetu. To proto, že třicetisekundový (audiovizuální) rozhlasový spot vyvolá v příjemci sdělení jiný efekt než např. banner. Stejně tak nelze srovnávat CPP za 30″ spot s CPP za 10″ spot případně CPP v různých cílových skupinách. Pokud srovnáváme CPP, tak se vždy srovnávají údaje v jedné cílové skupině.

Exit mobile version