Ekvivalentní hodnota inzerce/ekvivalent reklamní plochy. Způsob vyhodnocování účinnost/úspěšnosti PR kampaní. Množství zmínek o produktu či značce („získaný prostor“) se porovnává s ceníkovými cenami inzerátů v příslušném médiu. Hlavní otázka zní: vedla PR kampaň celkově k „zisku“ větší publicity, než by se dalo realizovat prostým nákupem inzertní plochy? K metodě AVE existuje řada výhrad, které ji pokládají za příliš zjednodušující. Obecně má redakční obsah např. větší důvěryhodnost a dopad než reklama, na druhé straně by inzerát mohl jít pořídit pod deklarovanou ceníkovou cenou. Ale ačkoliv Advertising Value Equivalent má jako metrika řadu omezení, je tento ukazatel jednoduše měřitelný a kvantifikovatelný.
Advertising Value Equivalent (AVE)
- Categories: Slovník
Související obsah
Ministr kultury nesouhlasí s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání
Pavel Houser
23. 11. 2024
Amazon zdvojnásobí investici do firmy Anthropic, konkurenta OpenAI
ČTK
22. 11. 2024
Datové schránky jsou u občanů stále oblíbenější, už si jich zřídili přes milion
Pavel Houser
22. 11. 2024
Balíček EDR a MDR od N-able přináší maximální vícevrstvou ochranu
Pavel Houser
22. 11. 2024