V Německu se v roce 2006 prodalo čtyřikrát více přenosných přístrojů pro satelitní navigaci (GPS navigace) než před rokem. Minulý rok se v západní Evropě prodalo přibližně 7,6 milionů navigačních zařízení a letos se očekává zvýšení na 11,8 milionů.
GPS navigace se proto stává důležitým tržním produktem a jedním z hlavních zdrojů příjmů v segmentu elektronických zařízení. Tyto informace vychází z průzkumu agentury Gfk Marketing Services Deutschland, která zjišťovala prodej přenosných přístrojů pro satelitní navigaci ve třinácti zemích západní Evropy.
Největší nárůst prodejů GPS navigace zaznamenalo Španělsko. Na dalších místech se v žebříčku prodejnosti GPS navigace umístilo Rakousko, Německo, Francie, Holandsko, Itálie, Belgie, Švýcarsko, Velká Británie a Švédsko.
Nízké ceny tento růst prodeje GPS navigace podporují. Přenosná satelitní navigace je nejdražší ve Švýcarsku (průměr 417 EUR) a jen velmi těsně následuje Rakousko (průměrná cena 413 EUR). Nejlevnější GPS navigaci pořídíte v Německu, kde se cena pohybuje v průměru kolem 351 EUR.
Někteří výrobci přenosné satelitní navigace začali do svých produktů přidávat dalších funkce. Zákazníci proto mohou například přehrávat hudbu ve formátu MP3, nalézt obkliku dopravní zácpy, používat elektronický překladač anebo jejich přístroj podporuje hands-free zařízení.