Průvodce novou verzí Google Analytics – změny v panelech

V San Franciscu byla nedávno představena nová verze Google Analytics, cílem této nové verze je snadnější a rychlejší přístup k důležitým datům uživatelů, ale také další nové funkce. Mnoho změn v nové verzi je výsledkem zpětné vazby od uživatelů. V následujícím mini seriálu o nové verzi Google Analytics vám přineseme informace o novinkách a podstatných změnách.

Nyní je například možné zobrazit více pokročilých segmentů bez použití všech návštěv a další nejžádanější funkce jako více panelů přehledů. Právě panelům se budeme věnovat v prvním díle miniseriálu, shrnujícím nové funkce a jejich využití.

Vlastní panely

Pro většinu uživatelů Google Analytics budou právě panely první věcí, kterou uvidí při prohlížení přehledů. Řídicí panely v nové verzi Google Analytics byly přepracovány, aby byly přizpůsobitelné přidáváním tzv. miniaplikací. Existují čtyři typy miniaplikací: metrika, výsečový graf (koláčový graf), časová osa a tabulka. To vám dává možnost vybrat si miniaplikace, jež nejlépe vyhovují vašim potřebám. Panel využívá třísloupcový layout, do něhož můžete přetažením miniaplikací upravit rozložení dle vašich představ.

Miniaplikace

Více panelů

Další velmi žádanou funkcí byla možnost mít k dispozici více panelů pro různé analýzy. Díky nové verzi je nyní k dispozici až 20 panelů pod jedním profilem. Můžete si proto snadno vytvořit základní panely s důležitými přehledy pro váš web. Například panel s celkovým přehledem klíčových ukazatelů výkonu, jenž bude zahrnovat pro vás nejdůležitější přehledy. SEO panel, který bude zobrazovat přehledy související s optimalizací webu, a obsahový panel zobrazující údaje týkající se obsahu vašeho webu.

Autor pracuje na pozici SEO analytika ve společnosti Effectix.com s.r.o.

Exit mobile version