Správně nastavené měření cílů webu je zásadní pro analýzu návštěvnosti, hodnocení úspěšnosti webu, reklamních kampaní a jejich následnou optimalizaci.
Doposud bylo možné měřit jako cíl návštěvu určité URL adresy, dobu strávenou na stránkách a počet shlédnutých stránek za návštěvu. Nově přibyla i jedna z nejžádanějších funkcí, měření události jako cíl, se kterou vás blíže seznámíme v dnešním díle mini seriálu o nové verzi Google Analytics. Pomocí sledování událostí můžete měřit akce, které nevyvolají načtení stránky, tedy například:
- stažení souborů, například dokumenty v PDF, Word, Excel atp.
- interakce s dynamickými prvky webu či AJAX stránkami
- interakce s objekty Adobe Flash, vloženými videi a dalšími médii
- počty stažení souborů, přehrání videa, či jak dlouho bylo video sledováno
Události jsou definovány pomocí kategorií, akcí, volitelně i štítků a hodnot.
Jak sledování událostí nastavit ve zdrojovém kódu webu, naleznete v dokumentaci na této adrese.
Pokud ještě používáte tradiční měřící kód, tak zde.
Příklady použití sledování události jako cíle
Sledování stažení souboru
Jako příklad uvedeme nastavení sledování cíle stažení souboru ceníku „cenik.pdf“.
Příklad měřícího kódu:
onClick=“gaq.push([‚trackEvent‘, ‚stazeno‘, ‚dokumenty‘, ‚cenik.pdf‘]);“
Nastavení této události jako cíl:
Sledování času stráveného u dané události
Jako příklad uvedeme nastavení cíle přehrání firemní videoprezentace, kterou návštěvník shlédl po dobu 60 sekund a více.
Příklad měřícího kódu:
onClick=“gaq.push([‚trackEvent‘, ‚videa‘, ‚spusteni‘, ‚firemni prezentace‘, viewTime]);“
Nastavení této události jako cíl:
Hodnota cíle
Jako příklad uvedeme nastavení sledování cíle stažení souboru ceníku „cenik.pdf“ s hodnotou cíle 50.
Příklad měřícího kódu:
onClick=“gaq.push([‚trackEvent‘, ‚stazeno‘, ‚dokumenty‘, ‚cenik.pdf‘]);“
Nastavení této události jako cíl:
Na závěr
Toto je jen pár příkladů z širokého využití měření událostí ve statistikách Google Analytics. Pokud ještě měření událostí nevyužíváte je tato nová funkce dalším důvodem, proč s měřením začít. Příští díl mini seriálu bude věnován vlastním přehledům v nové verzi Google Analytics.
Autor pracuje na pozici SEO analytika ve společnosti Effectix.com s.r.o., pokračování připravujeme.