Novinkou na poli stále expandujících sociálních sítí je propojení mikroblogovací služby Twitter a byznysové sociální sítě LinkedIn.com. Poté, co již nějakou dobu funguje propojení dominantního Facebooku s Twitterem, se nyní propojením se sítí firemních profesionálů jedná o další zajímavost v komunitním světě. Představitelé obou sítí prezentovali novinku na svých firemních blozích.
Majoritní část populace již na Internetu aktivně pracuje s takzvaným socioware. Propojování populárních služeb je poměrně novým prvkem, na který si uživatelé budou postupně zvykat.
Propojenost sociálních webů
Zástupci obou komunitních služeb na svých oficiálních blozích zveřejnili, že portál LinkedIn.com, sdružující firemní profesionály, umožní propojení s účtem na mikroblogu Twitter. LinkedIn tak na své stránce bude zobrazovat příspěvky, které se na Twitter profilu objeví.
Komunikace bude fungovat i opačným směrem. Služba LinkedIn totiž ke své mikroblogovací části připojí návaznost na Twitter. Příspěvky z mikroblogovací části LinkedIn tak mohou být automaticky přeposílány na uživatelův Twitter účet. Účet na Twitteru si lze následně nastavit tak, že se budou zobrazovat všechny vložené příspěvky, nebo jen vybrané s označením „#in“. To představuje možnost filtrace obsahu. Šikovné je to proto, že uživatelé budou mít například zájem prezentovat na LinkedIn pouze ty příspěvky, které souvisí s jejich zaměstnáním.
Několik dní od spuštění možnosti propojení LinkedIn a Twitteru je patrné, že se první uživatelé, kteří služby využijí, rekrutují zejména z řad online profesionálů – tedy zástupců internetových agentur, médií, zástupců HR atd. Podobně tomu bylo při propojení Facebooku a Twitteru. Běžní uživatelé Internetu nové interaktivní možnosti služeb tolik nezkoušejí.
Počet uživatelů tvoří miliony
Služba Twitter v počtu uživatelů a svém rozšíření zaznamenala v letošním roce boom. Twitter za několik prvních měsíců letošního roku narostl 4krát a má přes 17 milionů návštěvníků měsíčně. V Česku ještě na začátku března tvořil počet českých uživatelů zhruba 300 000, nyní je to určitě více než půl milionu. Komunitní web Facebook má v tuzemsku ještě strmější růst. Počet českých uživatelů už se pohybuje kolem hranice 1,5 milionu.
Na internetu je také k dispozici video příspěvek, kde hlavní představitelé obou služeb, Reid Hoffman z LinkedIn.com a Biz Stone z Twitter.com, komentují, co může propojení obou služeb uživatelům přinést.
Přečtěte si také
Dell díky Twitteru vydělal více než tři miliony dolarů
Twitter jako lídr aktuálního zpravodajství a marketingový pomocník