Podle studie společnosti DisplaySearch se ve světě meziročně zvýšil prodej notebooků o 40 %. Celkem se prodalo 24,1 milionů kusů. Výsadní pozici v prodejnosti si drží společnost Hewlett-Packard. Stále rychle rostoucí zájem o koupi notebooků potvrzuje předpovědi, které naznačují, že v horizontu několika let prodej notebooků jednoznačně předčí poptávku po koupi stolních počítačů.
Společnost Hewlett-Packard, výrobce počítačů ze Spojených států, potvrdila stoupající tendenci v prodejnosti svých výrobků. Již v červenci tohoto roku informovaly studie společností IDG a Gartner o 37% nárůstu prodeje u HP.
Údaj z výzkumu prezentovaného společností DisplaySearch hovoří o čtvrtletním meziročním nárůstu prodejnosti o neuvěřitelných 77 %. Celkem společnost Hewlett-Packard prodala 4,7 milionů notebooků. Firma se tímto výsledkem podílí na celkovém světovém prodeji notebooků téměř jednou pětinou.
Konkurenční společnost Dell prodala přibližně o jeden milion přístrojů méně. V nedávné minulosti se Dell musel vypořádat s poklesem zisku kvůli špatné prodejnosti jeho stolních a přenosných počítačů.
„Nepotvrdil se obvyklý nepatrný pokles zájmu o koupi notebooků ze sezónních důvodu. Naopak druhé čtvrtletí je díky vysoké poptávce zákazníků především z Číny a Indie historicky úspěšné. I proto jsme navýšili původní celosvětový odhad prodeje z 97,5 milionů kusů na nynějších 103 milionů,“ řekl John F. Jacobs, ředitel výzkumu prodejnosti notebooků ze společnosti DisplaySearch.
Zdroj: DisplaySearch Increases 2007 Notebook PC Forecast to 103 Million Units
Související
Prodej počítačů v ČR vzrostl o jednu pětinu
Za výpočetní techniku loni Češi utratili téměř 18 miliard Kč