Pokus o zneužití Internetového bankovnictví Raiffeisenbank

Společnost Raiffeisenbank zaznamenala pokus o zneužití internetového bankovnictví (phishing). Podle informací týdeníku Profit nebyl díky včasnému zásahu žádný ze zákazníků poškozen. Banka klientům doporučuje, aby věnovali zvýšenou pozornost přihlašování a kontaktovali zákaznickou podporu v případě pochybností. Raiffeisenbank zaznamenala pouze jeden pokus o phishing.

Při přihlášení do rozhraní internetového bankovnictví se klientovi banky zobrazilo falešné přihlašovací okno s žádostí o zadání hesla a cesty k podpisovému certifikátu, který slouží jako podpisový vzor k bankovním operacím. Falešná webová stránka obsahuje nepravdivý text o vylepšení bezpečnostního systému banky.

Raiffeisenbanka není první finanční institucí, která byla terčem podobných pokusů ze strany podvodníků. Minulý rok v říjnu obdrželi zákazníci České spořitelny falešný e-mail, který příjemci oznamoval účast v uživatelském testu nového rozhraní elektronického bankovnictví. Podle textu dopisu vyhlásila banka „měsíc boje s frodem“:

„Leto roku 2006 bylo pro Banku nejzavaznejsim z hlediska poctu nelegalnich operaci. Cim dal vice maji podvodnici zajem o duvernou informaci nasich zakazniku. Velke mnozstvi lidi se na nas obraci s zadosti zamezit vzniku nebezpeci ztraty peneznich prostredku z uctu. S ohledem na soucasny stav vyhlasuje Banka nasledujici mesic za mesic boje s frodem.“

V souvislosti s tímto pokusem si svůj účet preventivně nechalo zablokovat 500 klientů banky. Podobné zneužití měla zaznamenat také společnost Citybank. Firma však útok na data klientů nepotvrdila.

Souvislosti
Server napaden bankovními podvodníky dva dny po instalaci
Test internetového bankovnictví 2006, kdo vyhrál?
eBanka už patří Raiffeisen International

Exit mobile version