Provozovatel internetových obchodů Kasa.cz se chystá vstoupit na maďarský trh. V plánu je také vstup na další trhy východní Evropy. Expanzi by mohl pomoci strategický investor, který vlastní třicetiprocentní podíl. Konkrétní země však společnost s ohledem na konkurenci zatím tají. Minulý rok dosáhla skupina obchodů obratu 1,28 miliard korun. Přinášíme exkluzivní rozhovor s jednatelem a zakladatelem Martinem Kasou.
Martin Kasa, zakladatel Kasa.cz
Můžete popsat, jak konkrétně bude fungovat vaše pobočka v Maďarsku? Bude se jednat o plnohodnotnou pobočku, anebo využijete lidské zdroje například v centrále v ČR?
V současné chvíli jsou jednání o způsobu vstupu na trh ve finální fázi. To znamená, že teď ještě nejsme schopni definovat, kolik lidí bude maďarská pobočka mít, ani do jaké míry budeme využívat zdroje ostatních poboček. Všechny personální otázky budou v kompetenci našeho country managera pro Maďarsko Erika Boldizsara. Vstup jsme plánovali již koncem minulého roku, ale otevřelo se několik dalších zajímavých možností. Start se určitě uskuteční v tomto roce.
Je maďarský trh v něčem specifický? Pokud ano, v čem? Budete postaveni před nějaké překážky a jak je plánujete řešit?
Každý trh má svá specifika. Maďarský trh není výjimkou a má velké množství odlišností od ostatních trhů, na kterých působíme. I proto v současné době intenzivně pracujeme na doladění vhodné strategie a business plánu.
Plánujete v souvislosti se vstupem na tento trh nějakou rozsáhlejší reklamní kampaň? Jaké marketingové prostředky hodláte využít?
Vstup na trh je vždy doprovázen marketingovou kampaní. Neplánujeme však jiné prostředky komunikace než v zemích, ve kterých působíme. S jistotou lze říct, že naším hlavním inzertním mediem je a bude Internet.
Považujete za většího konkurenta místní pobočku Internet Mall nebo naopak některého tamějších konkurentů? V čem vidíte jejich výhodu?
Konkurentem pro nás jsou všechny internetové obchody s komoditami spotřební elektroniky. Primárně však největší hráči na maďarském trhu, mezi které Internet Mall nepatří. Ze vstupu zmiňovaného konkurenta se chceme zejména poučit a neudělat stejné chyby při vstupu na maďarský trh. Výhody konkurentů vidíme zejména ve znalosti trhu, zákazníků a již vybudované pozice na trhu.
Související
Kasa.cz zvažuje výběr public relations agentury
Kasa.cz se chystá do Maďarska