Společnost Lenovo v prvním čtvrtletí letošního roku prodala České republice o 39,1 % více kusů počítačů, než loni a to konkrétně 19 tisíc prodaných zařízení. Ve světě přitom zaznamenala spíše opačný trend, globální pokles byl o 33,5 %.
Podobného úspěchu dosáhla společnost již v předvánočním období roku 2010 (Q4), to je ale velmi specifická část roku. Lenovo momentálně patří mezi čtyři nejsilnější počítačové značky na českém trhu a zažívá éru rychlého růstu. Počet prodaných zařízení jenom za loňský rok činil 98 tisíc kusů, tj. o 54,9 % více než v roce 2009.
Tato data vyplývají z údajů o stavu trhu, které zveřejnila výzkumná společnost IDC ve svých čtvrtletních zprávách PC Tracker.
„V oblasti firemních počítačů a notebooků dosahujeme stabilních výsledků, zvýšený zájem o produkty značky Lenovo však pozorujeme v segmentu spotřebitelských notebooků a také all-in-one počítačů,“ komentuje výsledky Petr Toman, generální ředitel společnosti Lenovo Czech Republic a dodává: „To, že jsme v posledních dvou kvartálech dosáhli velmi dobrých výsledků, bereme zejména jako závazek dodávat nadále kvalitní technologie pro domácí i firemní použití.“