IT byznys: seznam SODIS ukáže na klienty neodebírající zboží e-shopů

V minulém týdnu došlo k představení nové služby SODIS, prostřednictvím které by si provozovatelé e-shopů mohli vyměňovat informace o problémových klientech, kteří nepřebírají objednané zásilky. • Nokia představuje cenově dostupné mobilní telefony a služby, které zpřístupňují internet na nových trzích. • Telekomunikační operátor O2 představil svůj nový portál s názvem Grantovyporadce.cz, který má pomoci získat podporu z Evropské unie.


Seznam SODIS upozorní na nepoctivé klienty e-shopů

Opět po týdnu přicházíme se souhrnem několika významných událostí, které se staly ve světě informačních a komunikačních technologií. Z událostí minulého týdne stojí za zmínku představení nové aktivity Sdružení na ochranu internetových společností, které jsou zaměřeny na ochranu e-shopů. Minulý týden ovšem provázely i jiné zajímavé události, které vám dnes představíme.

Seznam informující o nepoctivých klientech e-shopů

Internetový server Lupa.cz informoval minulý týden o aktivitě Sdružení na ochranu internetových společností, které hodlá založit dobrovolný registr SODIS, ve kterém by si provozovatelé e-shopu mohli vyměňovat informace o problémových klientech, kteří nepřebírají objednané zásilky.

Registr SODIS by podle informací Lupy měl být spuštěn do konce listopadu letošního roku. V tuto chvíli běží jen ukázkový provoz. Přístup k registru má být zdarma, ale ne jen pasivní. Přístup k informacím o potenciálně problémových klientech SODIS zprostředkuje pouze obchodníkům, kteří budou registr aktivně doplňovat. To znamená, že do něj dodají alespoň tři adresy, z nichž se balíky vrátily jako nevyzvednuté.
„Limit je stanoven zejména proto, aby prodejci nepoužívali registr jen při vyhledávání, ale aby se i sami podíleli na rozšiřování databáze pro jiné členy,“ uvedl pro Lupu Petr Kopřiva, předseda sdružení SODIS.

Menší obchodníci, pro které jsou ztráty za poštovné u vrácených zásilek logicky nejbolestivější, tím prý ale omezeni nejsou. Hranice na tři záznamy byla podle Petra Kopřivy stanovena po konzultaci s oslovenými provozovateli e-shopu. „Dle získaných informací má střední internetový prodejce průměrně deset nevyzvednutých zásilek měsíčně,“ řekl Petr Kopřiva. Otázkou je, v kolika případech je na vině nespolehlivost přepravce a kdy jde o neseriózního zákazníka.

Nokia s novými službami

Ve svém trvalém úsilí překlenout rozdíly v úrovni informačních technologií dnes společnost Nokia přišla s řadou cenově dostupných mobilních telefonů a originálních nových služeb, které jsou určeny pro obyvatele rozvojových zemí. Kromě dosud nejlevnějšího telefonu Nokia a prvního telefonu pro tyto nové trhy s integrovaným digitálním přehrávačem hudby předvedla společnost Nokia řadu služeb, které využívají možností internetu. Odhadované maloobchodní ceny nových telefonů jsou 25–90 eur a některé modely by měly přijít do distribuce již v roce 2008. Sada internetových služeb od společnosti Nokia pro rozvojové země bude k dispozici počátkem roku 2009.

„V roce 2002 společnost Nokia ohlásila strategii snižování nákladů za vlastnictví a provoz mobilního telefonu s cílem přinést výhody mobilní telefonie i lidem v rozvojových zemích. V současné době tuto vizi rozšiřujeme zavedením celé řady přístrojů a služeb, jejichž cílem je přinést na nové trhy i vymoženosti internetu,” říká Robert Andersson, který u společnosti Nokia zastává funkci výkonného viceprezidenta úseku zařízení.

První služby, které bude Nokia na nových trzích nabízet, budou zaměřeny na e-mail, zemědělství a vzdělávání, o něž je – jak napovídají ohlasy spotřebitelů – na těchto trzích největší zájem.

Služba Mail on Ovi, která je k dispozici na 40 přístrojích Nokia Series, umožňuje vytvoření e-mailového účtu bez počítače přímo v mobilním telefonu a dává tak milionům uživatelů možnost vytvořit si svou první internetovou totožnost a využívat nové způsoby komunikace. Zkušební provoz služby Mail on Ovi bude zahájen na několika vybraných trzích koncem listopadu 2008. Do konce roku 2008 bude služba Mail on Ovi k dispozici na celém světě na všech čtyřiceti dnes dodávaných přístrojích řady Nokia Series.

Nokia Life Tools je sada originálních služeb v oblasti zemědělských informací a vzdělávání, která je určena především pro venkovské obce a menší města v rozvojových zemích. Služba Nokia Life Tools přispívá k překonání informačních bariér a poskytuje zemědělcům aktuální a důležité informace.

Grantový poradce od O2

Šanci dosáhnout na některý z grantů EU nejen na rozvoj ICT pomůže podnikatelům zvýšit internetový portál www.grantovyporadce.cz. Na této adrese Telefónica O2 spustila novou službu O2 Grantový poradce, tedy speciální stránky s informacemi, které podnikatelům pomohou získat grant z fondů Evropské unie. Pro klienty O2 je navíc připravena speciální nabídka, v jejímž rámci firma žadatelům nabízí zpracování žádosti o grant se slevou 80 % z běžné ceny.

„Spuštění O2 Grantového poradce je dalším krokem v rozvoji konzultativního přístupu O2 k podnikatelům, který navazuje na strategické partnerství O2 s Hospodářskou komoru ČR. V průzkumech realizovaných právě s Hospodářskou komorou ČR se nám pravidelně ukazuje, že podnikatelé mají zájem o dotace z Evropské unie. Avšak zároveň říkají, že dotační programy jsou složité na orientaci a zpracování projektů je administrativně náročné. A v obou těchto oblastech jim naší službou O2 Grantový poradce chceme pomoci,“ říká Jan Los, ředitel pro prodej v podnikatelském segmentu Telefónica O2.

Programů existuje celá řada a jsou určeny jak velkým společnostem a institucím, tak malým a středním podnikům. V oblasti evropských grantů připravuje Telefónica O2 další projekty, které zákazníkům představí v průběhu příštího roku.

Na portále www.grantovyporadce.cz naleznou zájemci jednoduchou a srozumitelnou formou informace o principech čerpání dotací, slovníček pojmů, přehled aktuálních projektů a celou řadu dalších informací, které jim umožní získání finančních prostředků nejen pro implementaci a rozvoj svých informačních a komunikačních technologií (ICT). Stránky byly připraveny ve spolupráci se společností Grant Advisor, která se problematikou čerpání evropských dotací zabývá.

Přečtěte si také

IT byznys: nová prodejní síť IT produktů v Česku
IT byznys: až 90 % firem potvrdilo narušení svého bezpečnostního systému
IT byznys: kyber útoky s metodami sociálního inženýrství
IT byznys: skoro 40 % domácností s Blu-ray systémem v roce 2012
IT byznys: spuštění elektronické služby infoJednání
IT byznys: ohlášení živnosti přímo z vašeho počítače
IT byznys: ohlášení živnosti přímo z vašeho počítače
IT byznys: ČEZ přichází s elektronickou fakturací
IT byznys: jak se v Česku podporuje konkurenční prostředí v IT?
IT byznys: odškodné 20 000 pro podvedené klienty Aukro
IT byznys: návrh na snížení roamingových SMS o dvě třetiny ve státech unie
IT byznys: obliba Skype v Česku roste i přes konkurenci ICQ
IT byznys: zahájen prodej iPhone i snahy o mobilní televizi

Exit mobile version