IT byznys: 90 % uživatelů se na Internetu nechává inspirovat tipy na dárky

V minulém týdnu prezentovaly české subjekty Heureka, Aukro a Obchodni-dům.cz výzkum o nákupním chování Čechů o Vánocích za využití Internetu. • Společnost Nokia prezentovala podobu „osobního internetu“ na mobilním přístroji Nokia N97, došlo také k oznámení nových služeb Ovi, včetně Maps a Mail on Ovi. • Dial Telecom koupil Telekom Austria Czech Republic.


Více než 90% českých internetových uživatelů se při výběru dárků inspiruje na Internetu

Opět po týdnu přicházíme se souhrnem několika významných událostí, které se staly ve světě informačních a komunikačních technologií. Z událostí minulého týdne zaujala zpráva o tom, jak si Češi zvykají na nakupování na internetu a s nákupy online počítají také při nákupu vánočních dárků, protože přes 90 % českých internetových uživatelů se při výběru dárků právě na webu inspiruje. Minulý týden ovšem provázely i jiné zajímavé události, které vám dnes představíme.

Nakupují Češi vánoční dárky na internetu nebo v kamenných obchodech?

Češi si zvykají na nakupování na internetu a s nákupy online počítají také při nákupu vánočních dárků. Poukázal na to komplexní výzkum o nakupování na internetu realizovaný nezávislým nákupním rádcem Heureka.cz ve spolupráci s Aukro.cz a Obchodni-dům.cz, který byl proveden na reprezentativním vzorku 20 000 uživatelů českého internetu. Více než 90 % českých internetových uživatelů se při výběru dárků inspiruje na internetu, nejčastěji hledají tipy ve vyhledávačích, oblíbených internetových obchodech a nákupních rádcích.
Největší internetové obchodní domy přiznávají, že poslední dva měsíce roku tvoří 25-33% jejich celoročního obratu.

Při hledání konkrétního zboží začíná většina nakupujících na obecných fulltextových vyhledávačích. Přibližně 18 % dotázaných hledá v nabídce internetových obchodů, které znají nebo u kterých už nakoupili. Necelých 14 % se obrací na internetové stránky nákupních rádců nebo srovnávačů cen.

Jaké jsou hity mezi vánočními dárky?

Podle vyjádření oslovených internetových obchodů Češi k Vánocům nejčastěji kupují elektroniku a drobné domácí spotřebiče. „Obrovským hitem v loňském roce byly domácí pekárny, letos jsou to LCD televizory a fotorámečky,“ říká Petr Šebek ze serveru Obchodní-Dům.cz. Dalším často kupovaným dárkem jsou pressovače nebo parfémy, „Prodej parfémů vzroste o Vánocích oproti běžnému roku až o 700 %,“ doplňuje Hana Huntlová ze serveru Vivantis.cz. Tradičně se kupují také MP3 přehrávače, domácí kina, digitální fotoaparáty a navigace. Podle serveru Kasa.cz mezi dárky převažuje drobnější zboží v cenových relacích 1 000 – 2 000 Kč.

Jednoznačně nejpodstatnějším důvodem k nákupu na internetu ve srovnání s kamennými obchody je pro respondenty cena zboží (84 %) a širší sortiment (66 %). Druhé místo patří slevám a speciálním nabídkám (71 %). Poměrně tradiční Češi se internetu přestávají bát, nákup na internetu vyzkoušelo více než 90 %, téměř 50 % z nich nakupuje alespoň jednou měsíčně. Mezi největší výhody takového nákupu uvádějí finanční a časovou úsporu.

Novinky Nokia v přístupu k Internetu

Finská firma v rámci zahájení konference Nokia World 2008 v Barceloně představila mobilní počítač Nokia N97 a nové služby Ovi, k nimž patří Mapy on Ovi a Mail on Ovi.

Model Nokia N97, který byl poprvé představen, je určen náročným uživatelům internetu. S pomocí integrovaných A-GPS senzorů a elektronického kompasu mobilní přístroj Nokia N97 intuitivně zná svou aktuální polohu. Dodáváním informací v reálném čase umožňuje Nokia N97 snadnou aktualizaci společenských sítí a – s vaším souhlasem – dává vašim přátelům možnost aktualizovat si váš „status“ a sdílet nejen vaši „sociální lokaci“, ale i související obrázky a videa.

Maps on Ovi

Maps on Ovi je službou, která uživatelům umožňuje si zdarma svou cestu naplánovat doma na počítači, pak ji synchronizovat s mobilem a tuto předem naplánovanou trasu i místa určení mít následně k dispozici na cestách. V nadcházejících měsících služba Nokia Mapy umožní lidem ukládání a uspořádání lokalit, plánování výletů a jejich dodatečnou editaci. Uživatelé mohou sdílet svou polohu a veškerý svůj osobně a společensky významný obsah s přáteli, které mohou přizvat, aby se k jejich aktivitám připojili.

Mail on Ovi a Nokia Messaging

Elektronickou poštu ještě nikdy nepoužilo zhruba 75 % obyvatel zeměkoule. A mnoho z nich své první setkání s e-mailem nezažije na počítači, ale v mobilním přístroji. Služba Mail on Ovi, která spolu s Nokia Messaging umožňuje použití e-mailu a IM v telefonech Nokia, přináší mobilní e-mail všem, a ne pouze privilegované menšině. Díky službě Mail on Ovi budou moci uživatelé vytvářet e-mailové zprávy nebo je přijímat prostřednictvím on-line portálu i svého mobilního přístroje. Nokia Messaging přinese uživatelům většiny telefonů Nokia přístup ke svým stávajícím e-mailovým a IM účtům nejen ze služeb Yahoo! Mail a Yahoo! Messenger, Windows Live Hotmail, Gmail a Google Talk a AOL Mail, ale i z e-mailových programů od tisíců poskytovatelů internetových služeb na celém světě. Společnost Nokia zatím dodala zhruba 200 milionů zařízení, která umožňují okamžité spuštění messagingových řešení, k nimž patří Nokia Messaging, Mail on Ovi a podnikový mobilní e-mail (Microsoft Exchange Activesync a Lotus Traveler).

Dial Telecom koupil Telekom Austria Czech Republic

Dne 1. 12. 2008 koupila telekomunikační skupina Dial Telekom od rakouských společností Telekom Austria TA Aktiengesellschaft a Telekom Austria Beteiligungen GmbH 100 % akcií společnosti Telekom Austria Czech Republic, která poskytuje služby pod značkou VOLNÝ, a 100 % podíl ve společnosti eTel Slovensko.

Akciová společnost Dial Telecom je poskytovatelem komplexního portfolia hlasových, datových a internetových služeb s garantovanou dostupností po celé České republice prostřednictvím vlastní jednotné optické sítě.

Délka provozovaných optických kabelových tras společnosti Dial Telecom činí v současnosti
4500 km v rámci České republiky a 80 km kabelových tras s přibližně 7700 km optických vláken v rámci metropolitní sítě v Praze.

Síť společnosti Dial Telecom má centrální dohledové centrum v Praze. Monitorování sítě
i pracoviště podpory zákazníků pracují v nepřetržitém provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Sídlo společnosti je v Praze, obchodní zastoupení pro Moravu v Brně. V dalších regionech Dial Telecom nabízí své služby prostřednictvím obchodních a technických partnerů – odborných firem se znalostí lokálních podmínek.

Přečtěte si také

IT byznys: brněnské centrum IBM vstoupilo do Second Life
IT byznys: telefony převálcuje internetová komunikace
IT byznys: seznam SODIS ukáže na klienty neodebírající zboží e-shopů
IT byznys: nová prodejní síť IT produktů v Česku
IT byznys: až 90 % firem potvrdilo narušení svého bezpečnostního systému
IT byznys: kyber útoky s metodami sociálního inženýrství
IT byznys: skoro 40 % domácností s Blu-ray systémem v roce 2012
IT byznys: spuštění elektronické služby infoJednání
IT byznys: ohlášení živnosti přímo z vašeho počítače
IT byznys: ČEZ přichází s elektronickou fakturací
IT byznys: jak se v Česku podporuje konkurenční prostředí v IT?
IT byznys: odškodné 20 000 pro podvedené klienty Aukro
IT byznys: návrh na snížení roamingových SMS o dvě třetiny ve státech unie
IT byznys: obliba Skype v Česku roste i přes konkurenci ICQ
IT byznys: zahájen prodej iPhone i snahy o mobilní televizi

Exit mobile version