IT byznys: Vodafone rozšíří nabídku o ADSL

A máme tu další várku událostí ze světa byznysu. Co se událo dnes? Apple TV se neprodává za účelem velkého profitu. • ADSL nabídne i Vodafone. • Švédští vědci vyvinuli mluvící papír. • Nové produkty ve zkratce.

Nejdříve trochu krátce. A začneme akvizicí. Společnost IBM se rozhodla koupit Watchfire Corp., firmu zabývající se bezpečností a testováním softwaru. Ta se společností IBM spolupracovala už delší dobu. Suma, za kterou má být společnost převzata, nebyla upřesněna. IBM si od tohoto kroku slibuje zlepšení podpory uživatelů v oblasti internetové bezpečnosti. Akvizice by měla být dokončena ve třetím čtvrtletí. Vyjádření IBM či Watchfire Corp. není bohužel k dispozici.

Společnost Vodafone obdržela dopis od Efficient Capital Structures, což je skupina aktivistů-investorů. Ti volají po restrukturalizaci společnosti. Kromě jiného také navrhují, aby Vodafone uvolnil 76 miliard dolarů pro akcionáře. Tvrdí, že akcie Vodafonu jsou dlouhodobě podhodnoceny o 28 procent a že tento krok by měl pomoci společnosti trochu situaci napravit a ekonomicky se srovnat. Současná cena akcií společnosti Vodafone je asi 31 dolarů. Před pár dny se dostaly na historické maximum od roku 2002 – na 32 dolarů.

A věděli jste, že Američané vydali za první tři měsíce tohoto roku za internetovou reklamu 4,9 miliard dolarů? Jde o nový rekord a 26 procentní nárůst oproti stejnému období loni.

Apple TV se neprodává za účelem velkého profitu

Přesně to tvrdí ISuppli Teardown Analysis Service. Společnost Apple prý vydělá 20,7 procenta zisku na jednom vyrobeném kuse. To je hodně pod očekáváním, které se pohybovalo okolo 40 – 50 procent na vyrobený kus.

Výrobní náklady společnosti jsou podle Isuppli velmi nízké. Do obratu se nezapočítává příslušenství jako kabely, ani náklady na obaly a marketing. Ptáte se, co vede společnost Apple k prodeji Apple TV, když zisky nejsou podle očekávání? Dle názoru ISuppli je to možnost proniknout na trh s technologií iTunes, díky které si můžete přes zmiňovanou Apple TV rovnou objednávat hudbu či video. Apple tak obsazuje na trhu sektor, který se žádné jiné společnosti nedařilo získat.

ISuppli předpokládá, že Apple prodá v letošním roce přes 1 milion kusů produktu Apple TV. V roce 2008 by to pak mělo být 1,4 milionu. Viceprezident ISuppli k tomu dodal, že „pokud nějaká společnost umí najít recept na úspěch, pak je to Apple“.

ADSL nabídne i Vodafone

A ještě jednou společnost Vodafone, tentokrát v našich podmínkách. Ta oznámila, že nabídne připojení k internetu přes pevnou linku. Po 02 je to tak další operátor nabízející tuto službu. Zaměří se ale spíše na podnikovou sféru.

Ještě během letošního roku by tak měl Vodafone nabídnout své firemní klientele připojení ADSL. Mělo by se tak dít na základě dohody se společností Radiokomunikace. Právě jejich velkoobchodní nabídku bude Vodafone využívat. Jakub Hrabovský, mluvčí Vodafonu, k tomu pro server digiweb.cz řekl: „je to další krok k překročení hranice mobilního trhu a oslovení nové skupiny zákazníků“. Vodafone se tak stane určitým průkopníkem. Podobné služby nabízí, jak už bylo řečeno, 02, ale to je společnost, která disponuje mobilní i pevnou sítí.

I třetí hráč na našem trhu mobilních operátoru, společnost T-Mobile, uvažuje o rychlém internetu. V současnosti jedná s několik poskytovateli ADSL připojení. „Byla by to vhodná doplňková služba k našemu mobilnímu připojení,“ říká mluvčí Martina Kemrová pro stejný server.

Švédští vědci vyvinuli mluvící papír

Ten by mohl být využit především v reklamním průmyslu. Představený model billboardu lákal na prosluněnou dovolenou. Pokud jste se papírového billboardu dotkli, vyslechli jste si, jak je na pláži příjemně. Ne, opravdu to není výmysl.

Technologie funguje na bázi vodivých inkoustů citlivých na tlak a tištěných reproduktorů. Po dotyku dá vodivý inkoust impuls mikropočítači, který přehraje předuložené zvukové soubory. Pilotní projekt je zaměřen na billboardovou reklamu do obchodů a na podobné účely.

Vědci se nyní snaží snížit výrobní náklady na minimum, neboť produkt je zatím finančně nepříliš zajímavý. „Zaměřujeme se teď na možnosti využití produktu pro balení výrobků“, řekl BBC Dr. Mikael Gullikson, vedoucí projektu ze švédské Mid Sweden University. Případné široké komerční využití projektu pak omezuje jen lidská fantazie. Budou na nás mluvit pohlednice? Krabičky cigaret budou varovat před riziky? A co hůř – nebudou nám složenky samy připomínat své proplacení?

Novinky na IT trhu

Společnost Sharp představila nový model tuneru pro mobilní zařízení. Má označení VA3B5EZ915 a je schopný přijímat digitální pozemní vysílání v obou standardech, tedy DVB-T i T-DMB. Tuner byl vyvíjen jako co nejmenší – pro aplikaci do mobilních telefonů. Vyznačuje se také nízkou spotřebou energie. Kvůli těmto požadavkům byly vyvinuty zcela nové chipsety.

Hitachi oznámila změnu strategie a hned se vrhla na masový trh. Pozici si chce vybudovat především řadou USB diskových zařízení. Začala prodejem tzv. „easy hard drives“. Jedná se o externí pevné disky v líbivém a stylovém provedení. Nejedná se ale o žádné drobečky – společnost nabídne 500GB a 750GB verzi. V prodeji bude i neuvěřitelná 1TB verze. „Kapesní“ verze nabídne 250, 200 a 160GB kapacity, Všechny výrobky obsahují napájecí kabel, USB kabel a přímo součástí zařízení je i zálohovací utilita. Produkty pracují s platformou PC i Mac. Cena se pohybuje u kapesních modelů okolo 250 dolarů, za 1TB model zaplatíte něco málo přes 400 dolarů.

Exit mobile version