Ericsson investuje do čínského mobilního operátora miliardu dolarů. • Česká Televize se raduje z rekordního počtu přihlášených televizorů. Připravují se další akce proti neplatičům. • Ve světě chybí IT experti. Indie začíná uvažovat o outsourcingu. • eBay odstranila všechny placené odkazy z amerického Google Adwords.
Tak jako každý pátek, také dnes se podíváme na události, které se staly ve světě IT byznysu v uplynulém týdnu.
Pondělí: Ericsson pomůže Číně jednou miliardou dolarů
Tak zní dohoda, kterou Ericsson uzavřel s největším mobilním operátorem v Číně – China Mobile. Společnosti se dohodly na struktuře, která má rozšířit GSM pokrytí mobilního operátora v dalších 19 regionech Číny. Ericsson zajistí China Mobile klíčové technické vybavení, technickou podporu a další podpůrné služby.
„Ericsson je hrdý na spolupráci s Čínou, která má počátky již v předminulém století. Jsme nadšeni, že můžeme podporovat vývoj a růst čínského telekomunikačního průmyslu díky našemu know-how,“ sdělil Carl-Henric Svanberg, prezident společnosti Ericsson.
Zapojení Ericssonu do čínského telekomunikačního průmyslu začalo již v roce 1892, kdy společnost od této země obdržela první zakázku. Ericsson tak v roce 1894 dodal do Šanghaje 2000 svých telefonů. Tím se stal jedním z hlavních dodavatelů telekomunikačních zařízení.
Úterý: ČT se podařil rekord v počtu přihlášených televizorů
Česká Televize (ČT) se neustále snaží přimět majitele televizí, aby svůj přístroj přihlásili a odváděli koncesionářské poplatky. Zveřejněné údaje v úterní tiskové správě o počtu platících uživatelů mluví jasně ve prospěch ČT a jejího agresivnímu postupu proti neplatičům. K dnešnímu datu je tak přihlášeno 3 544 413 televizních příjímačů, což pokořilo rekord z roku 1996, kdy jich bylo přihlášeno o necelou tisícovku méně.
Takto vysoké číslo prý mají na svědomí únorové žaloby, které veřejnoprávní televize podala na 28 472 koncesionářů, jejichž celková dlužná částka činí 34 781 692 Kč. Tato událost přiměla většinu dotyčných dlužníků přihlásit svůj televizor a sloužila i jako varování, že to ČT myslí s poplatky vážně.
V tiskové správě dále ČT uvádí, že nechce znevýhodňovat spoluobčany, kteří televizní poplatek platí včas a řádně. Proto dlouhodobě usiluje o nastavení rovných podmínek pro všechny držitele televizního přijímače. Stále však podle ní zůstává množství domácností i podnikatelů, kteří svůj televizní přijímač dosud nepřihlásili, za veřejnou službu České televize neodvádí žádné poplatky a parazitují tak na řádně platících koncesionářích. Proto ČT připravuje další rázné kroky vůči této skupině neplatičů.
Středa: Země se potýkají s nedostatkem IT expertů.
Projevuje se nedostatek IT odborníků. Přitom se neblýská na lepší časy a situace se bude ještě zhoršovat, tvrdí analytici.
Velká Británie je zklamána z nedávného průzkumu, který předpověděl krizi v IT oboru zapříčiněnou deficitem lidí pracujících v tomto odvětví. Anglie tak musí co nejdříve přijít s nápadem, jak přimět více studentů k tomu, aby se ucházeli o obor informačních technologií, a následně v něm i pracovali. To je totiž jeden z velkých problémů. Přestože je studujících v IT poměrně dost, pouze 30 % z nich se po studiu rozhodne pracovat právě v technologických společnostech.
Krize se však nevyhnula ani Indii, známé softwarové velmoci, která byla ještě před několika lety považována za zdroj IT vývojářů. Příčina nastalé situace je ale zřejmá – mnoho velkých společností si Indii značně oblíbilo a začalo do této země stěhovat své divize či outsourcovat projekty. V současné době začali samotní Indové hledat možnosti outsourcingu. Nejvíce přemýšlí o Singapuru nebo Hong Kongu.
Čtvrtek: eBay stahuje reklamu, Google protestuje
Sledování neustálých sporů a změn ve vztazích mezi různými IT společnostmi je věc zajímavá, ale někomu už z toho může jít hlava kolem. Po čtvrtečním prohlášení společnosti eBay, které sděluje stáhnutí placených klíčových slov z anglické verze Google Adwords, je cítit napjatá atmosféra mezi zmiňovanými internetovými giganty. Nebo snad lze tento pozoruhodný krok vysvětlit jinak?
eBay se o to snaží a vysvětluje příčinu náhlého stáhnutí reklamy jako část experimentu, který má za úkol vyhodnotit nejefektivnější využití finančních prostředků pro marketingové kampaně.
Na druhou stranu zdroje obeznámené s touto situací uvádí odlišný důvod. Tím má být agresivní reakce ze strany eBay na plánovanou protestní akci od Googlu, která se má konat při spuštění eBay Live, výroční konference pro obchodníky. A kvůli čemu bude vlastně Google protestovat? Proti přístupu ze strany eBay, který neumožňuje jeho obchodníkům využívat platební systém Google Checkout.
Je jasné, že každý usiluje o protlačení vlastních služeb všude tam, kde je to možné. eBay však na celou situaci namítá, že se nejedná o snahu zmonopolizovat svůj vlastní platební systém PayPal, jak tvrdí Google, ale zamezit svým uživatelům v provádění transakcí přes neověřené internetového platidlo s malou obchodní historií, kterým Google Checkout stále je.
Související
IT byznys: HP rozšiřuje svůj indický tým o další experty
IT byznys: Velká Británie hledá odborníky
IT byznys: Telefónica O2 zřejmě čeká exekuci
IT byznys: Sony je v krizi a propouští