Telekomunikační firmy v Česku údajně neumí nadnárodní smlouvy

Chystá se vaše firma vstoupit na zahraniční trh? Nebo jen přemýšlíte, jak vyřešit telekomunikace ve své společnosti? Potom se vám mohou hodit zkušenosti cestovní agentury Invia, která se zaměřuje na prodej zájezdů na Internetu. Za minulý rok firma oznámila obrat ve výši 1,03 miliardy korun.

Na dotazy odpovídali Vilém Svoboda, IT Manažer, a Kateřina Macečková, Office manažerka cestovní agentury Invia.

Jaký typ tarifu používáte ve vaší firmě? Vyhovuje vám, nebo byste uvítali, kdyby vám operátoři vyšli vstříc a připravili nějaké změny?

Máme optimalizované typy tarifů, tedy „šité na míru“ každého uživatele. Optimalizace probíhá několikrát do roka na základě analýzy provolaných minut za předchozí období. S tímto řešením jsme spokojeni, protože přesně kopíruje náklady. Nepřeplácíme žádný paušál. O změnách v řešení v současnosti neuvažujeme.

Mají zaměstnanci vaší firmy limit na služební hovory? Pokud ano, podle čeho takový limit určujete?

Limit zaměstnancům neurčujeme. Zaměstnanci jsou seznámeni s podmínkami tarifů, které využívají, a k naší spokojenosti se chovají hospodárně.

Existuje ve vaší firmě ještě nějaká politika v souvislosti se služebními mobilními telefony?

Služební telefony neposkytujeme všem zaměstnancům. Služební telefony využívá management společnosti, jednotlivá oddělení a jednotlivé prodejní týmy mají také k dispozici svůj telefon. V letní sezóně zvyšujeme počet takto nabízených telefonů v souvislosti s příchodem nových pracovních sil.

Co vám chybí v nabídce českých mobilních a pevných operátorů?

Největší mezeru vidíme v tom, že nám čeští operátoři nejsou schopni zajistit nadnárodní smlouvu, pod kterou bychom spravovali komunikace všech našich společností Invia. Se vstupem na nové trhy musíme vždy oslovovat nové dodavatele a přitom by bylo nejsnažší komunikovat s obchodními zástupci, na které jsme zvyklí a kteří naše potřeby již dobře znají.

Z provozního hlediska nám chybí dostatečné pokrytí v případě mobilního Internetu, který při pracovních cestách využíváme.

Kolik vašich zaměstnanců odhadem používá mobilní telefony?

Co se týče počtu simkaret, můžeme mluvit o počtu kolem 80. Počet závisí na sezónnosti. V létě počet zaměstnaců roste o více než polovinu, proto roste i počet využíváných mobilních telefonů.

Můžete nám přiblížit telekomunikační řešení ve vaší společnosti?

Veškerý provoz komunikací řešíme přes centrální ústřednu v Brně, která dále hovory distribuje na ústředny jednotlivých poboček. Ke každé ústředně jsou připojeny GSM brány, které řeší mobilní komunikaci.

Máte v souvislosti s mobilními nebo pevnými operátory nějaká doporučení pro naše čtenáře?

Poradit můžeme jen to, ať se nebojí oslovit více operátorů, nechají si připravit nabídky. Pak už je jen na nich, kterou variantu vyberou jako nejvhodnější.

Související
Jaké služby nabízí mobilní operátoři pro velké firmy
Nárůst prodeje zájezdů přes internet v ČR

Exit mobile version