Česká spořitelna zaznamenala pokus o zneužití internetového bankovnictví. Útočníci se údajně pomocí počítačových virů pokusili získat přístup k citlivým informacím klientů. Za posledních 24 hodin oznámilo pokus o podvod přibližně padesát klientů banky.
Podle informací České spořitelny nevznikla zatím žádnému z klientů škoda. Banka zvažuje podání trestního oznámení.
Jedná se o druhý útok, který je zaměřen na klienty této banky. Ve čtvrtek někteří zákazníci obdrželi podvodný e-mail s žádostí o návštěvu webových stránek internetového bankovnictví a zadání bezpečnostních kódů.
Spořitelna varuje klienty
Česká spořitelna upozornila klienty po přihlášení do internetového bankovnictví:
Vážení klienti,
ve čtvrtek 15.3. ve večerních hodinách jsme zaznamenali pokus o zneužití internetového bankovnictví. Při přihlášení do služby SERVIS 24 Internetbanking se u některých klientů zobrazily podvržené stránky, které vyzývají postupně k zadání přihlašovacích údajů (klientské číslo a heslo), čísla protokolu/smlouvy a celého bezpečnostního kódu.
Jak poznáte podvržené stránky?
1) Po zadání klientského čísla a hesla jste na podvržených stránkách vyzváni k zadání čísla protokolu/smlouvy. Pokud jste se již někdy do aplikace SERVIS 24 Internetbanking v minulosti přihlašovali, pro následné přihlášení zadáváte pouze klientské číslo a heslo, nepožadujeme po Vás zadání žádných dalších údajů (bezpečnostní kód).
2) Na podvržených stránkách po zadání klientského čísla a hesla je požadováno zadání celého bezpečnostního kódu. Nikdy nevyžadujeme zadání celého bezpečnostního kódu, ale pouze vybraných pozic.
3) Na podvržených stránkách po zadání klientského čísla a hesla je požadováno zadání čísla smlouvy/protokolu. Údaj číslo smlouvy/protokolu již nepoužíváme, protože byl tento bezpečnostní údaj na podzim 2006 nahrazen bezpečnostním kódem.
Pokud máte podezření, že se jedná o podvržené stránky, v žádném případě nezadávejte jakékoli bezpečnostní údaje.
Současně Vám doporučujeme provést antivirovou kontrolu Vašeho počítače. Používejte legální a aktualizovaný operační systém, aktuální antivirový program, antispyware a personální firewall.
V případě, že jste bezpečnostní údaje již na podvržených stránkách zadali, je nutné co nejrychleji službu SERVIS 24 zablokovat. Blokaci můžete provést prostřednictvím Klientského centra FSČS na telefonním čísle 844 11 11 44 nebo na jakékoli pobočce České spořitelny.
V urgentních případech, kdy z jakéhokoli důvodu nemůžete využít výše uvedených možností, je možné přístup do aplikace SERVIS 24 Internetbanking zablokovat opakovaným zadáním chybného hesla 3x po sobě. Automaticky tak dojde k zablokování přístupu.
Jak poznáte, že došlo ke zneužití Vašich bezpečnostních údajů?
1) obdržíte informační SMS o změně telefonního čísla nebo zrušení zasílání autorizačních SMS,
2) obdržíte na Váš mobilní telefon autorizační SMS pro transakci, kterou jste nezadali.