Nedávno jsme zjišťovali, zda českým firmám vyhovuje nabídka českých mobilních operátorů. Mezi oslovenými firmami byla také hostingová společnost Ignum, jejíž historie sahá až do roku 1998. Dnes firma spravuje údajně více než 11 500 hostingových zákazníků a přes 35 000 zákazníků. Zajímalo nás, jak často mění mobilního operátora, jaké důvody je vedou ke změně a jakou roli pro ně hrají smluvní závazky.
Marek Erneker
Za společnost Ignum odpovídal Marek Erneker, výkonný ředitel společnosti Ignum.
Jak často měníte mobilního operátora?
Mobilního operátora v podstatě neměníme. Sice se taková situace nedá vyloučit, ale vzhledem k objemu čerpaných služeb je snazší vyjít si s operátorem vstříc. Nedá se ale jednoznačně určit, který operátor je pro nás nejvhodnější.
Pokud se rozhodnete pro změnu mobilního operátora, co je pro vás důležité?
Při změně nám jde jen málo o finanční prostředky, důležitější je pro nás určitě kvalita signálu či třeba možnosti speciálních propojení s ústřednou, přes níž poskytujeme našim zákazníkům technickou podporu. Kvalita podpory operátora a jeho schopnost vyjít nám vstříc pro nás budou určitě prioritnější než ušetření pár procent na faktuře.
Jak je pro vás důležité, když operátor nenabízí žádné závazky ve formě smluv? Urychlí to nějak váš výběr?
Podepsání smluv je sice často zdlouhavý administrativní úkon, ale nijak limitující. Naprostá většina spoluprací je ošetřena smlouvou, a tak není problém s nimi počítat i u operátora. Je však samozřejmé, že nižší či nedlouhodobé závazky jsou při uzavírání smluv výhodou.
Související
Seznam.cz internetovou telefonii nepoužívá
Jaké služby nabízí mobilní operátoři pro velké firmy
Vybíráme mobilní tarif pro malou a střední firmu
Firmy: smlouvy s mobilním operátorem nejsou důležité
Rok 2007 v číslech českých mobilních operátorů