Poslední změny v algoritmu nejpoužívanějšího vyhledavače Google se dotknou milionů webů po celém světě. Podle aktuálního dokumentu Effectix.com došlo při poslední významnější změně algoritmické rovnice k znevýhodnění webů, které mají na určitých místech svých stránek více reklam než komerčního obsahu. Týká se to i vašich webových stránek? Změny ve vyhledávání jsou totiž už aktivní.
Jak Google vysvětluje na svém blogu, vyhověl prý četným žádostem uživatelů, kteří při návštěvě webové stránky skrze vyhledávání nalezli místo relevantního obsahu obsah reklamní či bannery. Díky tomu pak museli scrollovat dolů k nalezení skutečně hledaného obsahu a vyhodnotili tak vyhledávání v testech jako nekvalitní.
Změny se tedy jak se zdá týkají nejen standardních webů, ale i řady zpravodajských, odborných, ale i nezávislých webů, jež mají layout (rozložení webové stránky – pozn. red.) postavený s reklamou tam, kde ji Google penalizuje. Ve výsledku tak jsou ohroženy miliony webů po celém světě.
Zajímavé na tom ovšem je, že Google si tak vlastně sám pravděpodobně uškodí. Jeho systém Google AdSense je podstatným tahounem pro AdWords a tedy i pro finance přichzející do Googlu. Pokud si tedy provozovatelé webstránek a portálů v reakci na to např. odstraní své bloky AdSense, bude to pro Google znamenat i ovlivnění finančních výsledků AdWords. V jakých řádech se pohybujeme ovšem už čerstvě vydaný dokument Effectix.com zatím neřeší.
Zdroj: TZ