Populární Web 2.0, vyhledávač odpovědí, postavený na adresování otázek napříč vaší sociální sítí, Aardvark, byl koncem minulého týden pohlcen společností Google. Odhadovaná cena transakce mohla podle neoficiálních odhadů činit 50 milionů dolarů i více. Obě společnosti se k otázce hodnoty akvizice odmítají vyjadřovat. Uvážíme-li, že náklady na vývoj Aardvarku stály investory přibližně 6 milionů dolarů a její vývoj netrval ani tři roky (start v roce 2007), jde na dnešní poměry o exit velice úspěšný.
Jak Aardvark vlastně pracuje.
Svoji roli v tomto obchodu mohl sehrát i fakt, že mezi zakladateli služby nalezneme také bývalé zaměstnance Google. Z dalších souvislostí určitě zaujme, že koupě Aardvarku proběhla necelé dva dny před spuštěním služby Google Buzz (kontroverzní sociální prvek služby Gmail).
Google se snaží socializovat již poměrně dlouho, nutno ale podotknout, že extrémně neúspěšně. Alespoň tedy, pokud se jedná o služby mimo populární e-mailovou službu G-mail. Akvizice mikroblogovací služby Jaiku z října 2007 přinesla prakticky nulovou návratnost, pokus o průlom do oblasti virtuálních světů (technicky nezvládnutý grafický chat Google Lively) se dokonce přes masivní mediální hype stal propadákem roku 2008 a naštěstí byl včas uzavřen. Poněkud pochybný je také úspěch sluby Social search, jež patří mezi nejnovější počiny společnosti.
{seealso}
Služba Aardvark funguje jako „social search“, který uživateli umožňuje pokládat libovolné otázky.Ty jsou službou následně adresovány nejkompetentnějšímu členu sociální sítě, který dané problematice rozumí a poskytne adekvátní odpověď. Celý proces adresování dotazu kvalifikované osobě je přitom zcela automatický. Služba funguje na principu obsahové analýzy chování uživatele (analýzy oblastí jeho zájmu) a vyhodnocování jeho případných předchozích odpovědí. Uživatelům umožňuje zadávat své dotazy prostřednictvím webového formuláře, nebo pomocí e-mailu či twitteru.