Akvizice firmy má Googlu pomoci zvýšit důvěryhodnost jeho online video služeb a snížit nelegální sdílení chráněného video obsahu.

Technologický obr Google oznámil úspěšnou akvizici poskytovatele zabezpečení video obsahu, společnosti Widevine z amerického Seattlu. Technologií firmy v současnosti využívá údajně až 250 tisíc internetových televizních kanálů a dalších poskytovatelů video obsahu. Cena obchodu nebyla zveřejněna, s největší pravděpodobností se ale pohybovala v řádu desítek až stovek milionů dolarů (stovky milionů až jednotky miliard Kč) – Widevine se totiž už v minulosti podařilo prodat nespecifikovaný minoritní podíl technologické společnosti Cisco Systems za zhruba 65 milionů dolarů (1,2 miliardy Kč).
„Jsme nadšeni, že můžeme zaměstnance Widevine začlenit do rodiny Google. Společně budeme pracovat na zlepšení a zjednodušení přístupu k video obsahu na webu“, nechal se na svém firemním blogu slyšet Mario Queiroz, viceprezident společnosti Google. Podle dostupných informací plánuje firma všechny zaměstnance Widevine začlenit do organizační struktury Google. Společnost Widevine jako taková bude buď výrazně utlumena, nebo zcela zanikne.
Jak už bylo zmíněno v úvodu, společnost Widevine se zabývá vývojem a prodejem produktů určeným pro zabezpečení na internetu poskytovaného video obsahu před jeho potencionálním zneužitím. Mezi zákazníky firmy patří především televizní stanice a filmová studia. Přínos Widevine pro Google bude spočívat především v implementaci technologie do video portálu YouTube. Pokud by Google majitelům video obsahu byl schopen zaručit adekvátní zabezpečení proti zcizení a zneužití jimi vlastněného materiálu, mohlo by to znamenat start zcela nových služeb v rámci YouTube. Namátkou zmiňme například streamování placených kanálů či internetovou videopůjčovnu.
Mnohem diskutovanější a z mnoha hledisek atraktivnější akvizicí je ovšem stále dojednávané převzetí slevomatu Groupon. Za službu, která v roce 2008 de facto stála u zrodu této nové oblasti internetového byznysu, Google údajně nabízí až 6 miliard dolarů (okolo 111 miliard Kč). Pokud se obchod nakonec opravdu uskuteční, bude se jednat o nejrozsáhlejší transakci v historii Google, která téměř dvojnásobně překoná i akvizici společnosti DoubleClick z roku 2008 v hodnotě 3,1 miliardy dolarů (57,3 miliardy Kč), či převzetí známého video portálu YouTube v roce 2005 za 1,65 miliardy dolarů (30,5 miliardy Kč). O jednáních mezi Google a Groupon se více dozvíte v tematickém článku.
Zdroj: Reuters
Přečtěte si také:
Google: Příběh drobečka, který ovládl (nejen) internetový svět
Google chce koupit Groupon, prý nabízí až 111 miliard Kč
Google údajně zvažuje koupi portálu Groupon
Aktuálně o startupech: nakupování s Groupon a zájem Yahoo! o Foursquare