Facebook se chystá zavést službu, která uživatelům umožní sdílet ve svých updatech svou aktuální pozici. Na novou aplikaci v pátek upozornil magazín Advertising Age a bude spuštěna ještě tento měsíc.
Uživatelům umožní k jejich updatům automaticky přidat informaci o místě, kde se právě nacházejí. Podle Advertising Age bude Facebook novou službu nabízet na základě volby uživatele, a nikoliv defaultně, vzhledem ke stížnostem ohledně soukromí zákazníků a nových služeb, které jsou ze strany Facebooku standardně zaváděny bez ptaní. Přestože se očekává velký olas ze strany samotných uživatelů, nejvíce asi služba poslouží marketerům a firmám, které budou v updatech založených na lokaci zmíněny.
Podle jiného článku v Advertising Age to již dokonce vypadá, že jednou z firem, která už pracuje na využití nové služby ke svému zviditelnění, je McDonald’s. Facebooková aplikace tohoto řetězce fastfoodových restaurací umožní uživatelům sdělit ostatním, že byli u McDonalda, a firma tak bude moci v jejich updatu upozornit na některý svůj produkt.
Tech Crunch při podrobnějším pátrání po nové službě objevil stránky s názvem touch.facebook.com, což je prý mobilní verze Facebooku určená pro iPhone a smartphony s Androidem. Když server zkoumal JavaScript těchto stránek, objevil panel nazvaný „Místa“, který však ještě nebyl zapojený. Podle Tech Crunch by se mohlo jednat právě o novou lokační službu, o níž je řeč.
Facebook neuvedl o nové službě žádné podrobnosti, ale v pondělí potvrdil její vývoj magazínu CNET News. „Už jistou dobu pracujeme na nové lokační službě, ale neplánujeme zatím žádné oznámení. Až budeme mít více podrobností, dáme vědět.“ V reakci na článek z Ad Age Facebook uvedl: „V současné době neplánujeme připojení žádných marketingových partnerů k tomuto novému produktu. V budoucnu možná budeme uvažovat o spolupráci s obchodníky, abychom zkvalitnili uživatelskou zkušenost, nicméně nemáme v plánu tak učinit již při zavedení.“
Jiné sociální sítě si s použitím geotaggingu vybudovaly jméno, když nabídly mobilním uživatelům způsob, jak sdílet svou lokaci za pohybu. V současnosti se nejvíc hovoří o Foursquare, ale i jiné stránky jako Loopt, Gowalla a MyTown si budují své uživatelské základny. Svou vlastní geotaggingovou službu, která může být vypnutá nebo zapnutá, nabízí i Twitter.