Společnost eMerite dnes oznámila, že spouští online rozhraní pro výsledky monitoringu z více používaných nástrojů.
Nová služba eMerite VOBID umožní uživatelům prohlížet výsledky vyhledávání několika různých nástrojů pro prohledávání sociálních sítích. Služba dává dohromady data z nástrojů Alterian SM2, Ataxo Social Insider, Attentio, Brandwatch, Radian 6, Sysomos nebo Synthesio.
Z tiskové zprávy však vyplývá, že klient získává pouze pasivní přístup k výsledkům. Nemůže je nijak sám hodnotit. „Nenecháváme obsahovou analýzu výsledků shromážděných více softwary na klientech, ale vyhodnocení provádějí naši zkušení analytici,“ vysvětluje Martin Petrášek, ředitel společnosti eMerite.
eMerite tedy nespustil klasický online monitoring, který by mohly využívat i agentury pro své vlastní zákazníky. Firma to zdůvodňuje tím, že data obsahují příliš mnoho příspěvků. Z nich se některé vůbec nevztahují k tomu, co zákazník v sociálních sítích ve skutečnosti hledal. Nově spuštěné online rozhraní je tak součástí běžné ceny, které si za analytické služby eMerite účtuje. Ceny se pohybují od 15 000 Kč měsíčně.
Pokud by si firma chtěla vyhodnocovat sociální sítě vlastními silami, musí si zakoupit rovnou příslušný software. Pro český trh je například k dispozici Ataxo Social Insider, jehož cena začíná od 9 950 Kč měsíčně. Konkurenční Buzboot stojí 7 000 Kč měsíčně, Newton I. T. nabízí svůj nástroj od 1 700 Kč měsíčně za téma (nebo od 15 000 Kč měsíčně při více než pěti tématech). Zahraniční nástroje většinou nedovedou dobře pracovat s českým jazykem nebo nedávají tak přesné výsledky.