Telekomunikační operátor Dial Telecom a.s. podal oficiální stížnost na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ČR proti zadávacím podmínkám MVČR v otevřeném zadávacím řízení na veřejnou zakázku o poskytování datových služeb pro veřejnou správu v ČR. Podmínky prý v rozporu se zákonem zvýhodňují největší české telekomunikační operátory.
Podle analýzy operátora Dial Telecom jde v případě miliardového tendru na internetové služby pro státní správu o zakázku, která neúměrně zvýhodňuje velké operátory, zákon 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách prý porušuje hned ve čtyřech bodech:
Mapa datových okruhů Dial Telecom.
Porušení se týká požadavku na ekonomické a finanční kvalifikační předpoklady (§ 6 a 55 zákona), a dále několika požadavků na technické kvalifikační předpoklady § 56 odst. 7 písm. c) a § 6 zákona. Zadávací dokumentace rovněž zmiňuje řadu nadstandardních certifikátů, které se dnes jeví v praxi jako zcela nadbytečné a nepotřebné.
„Dodáváme mnoha českým i zahraničním bankám a finančním institucím, včetně těch největších, a celému spektru mobilních i pevných operátorů. Nikdo z nich nikdy žádné certifikáty nepožadoval. Všem jde o kvalitu naší sítě, nejlepší cenu a garanci služby,“ prohlašuje Tomáš Strašák, místopředseda představenstva společnosti Dial Telecom.
Problematickou zakázku zveřejnil centrální veřejný zadavatel Česká republika skrze Ministerstvo vnitra 27. prosince 2010, v Informačním systému veřejných zakázek oznámení o nadlimitní veřejné zakázce s názvem „Uzavření rámcové smlouvy na poskytování datových služeb komunikační infrastruktury informačních systémů veřejné správy“.