Boj o 3PAR pokračuje, Dell zvýšil svou nabídku

Nabídnutá cena 24,3 dolarů na akcii ohodnocuje technologickou společnost 3PAR na zhruba 1,6 miliardy dolarů.


Dell za 3PAR nově nabízí 32 miliard Kč.

Navýšením vlastní nabídky reaguje americký výrobce Dell na nedávnou protinabídku konkurenční společnosti Hewlett Packard a otevřeně dává najevo svůj eminentní zájem o akvizici 3PAR. Firma zvýšila svou nabídku z původních 18 dolarů (360 Kč) za akcii na současných 24,3 dolaru (486 Kč), tedy o celých 35%. O pouhých 30 centů (zhruba 6 Kč) překonává původní protinabídku ze strany světové jedničky v oblasti osobních počítačů, výrobce Hewlett Packard.

Připomeňme si, že Dell zájem o koupi 3PAR deklaroval už koncem minulého týdne, firma ovšem obchod prezentovala prakticky jako již uzavřenou záležitost. Skutečně, vzhledem k tomu, že velmi vysoká prvotní nabídka ve výši 1,15 miliardy dolarů (necelých 23 miliard Kč) nadhodnocovala 3PAR o zhruba 87% oproti jeho průměrné hodnotě, jen málokdo věřil, že by k obchodu nakonec nemuselo dojít. O to překvapivěji pak zapůsobila protinabídka ze strany společnosti Hewlett Packard, která za jednu akcii 3PAR nabídla 24 dolarů (480 Kč), oceňujíce tak celou firmu na necelých 1,6 miliardy dolarů (zhruba 32 miliard Kč).

Byť budoucnost nelze předvídat, vývoj situace kolem 3PAR může v zásadě nabrat jeden ze dvou směrů – zjednodušeně řečeno firmu koupí buď Dell, nebo Hewlett Packard. O vysokém zájmu Dellu o 3PAR jsme se již zmínili několikrát. V rámci své nové nabídky ovšem firma za jednu akcii 3PAR nabízí „pouze“ o 30 centů (tedy zhruba 6 Kč) na akcii víc, než učinil Hewlett Packard ve své první nabídce. To může svědčit například o tom, že současná cena se pohybuje na hranici toho, co je Dell za 3PAR ochoten zaplatit, a tedy v případě další nabídky ze strany Hewlett Packard by firma další snahy o akvizici pravděpodobně vzdala.

Na druhou stranu hned první nabídka ze strany Hewlett Packard dosahovala současné (a velmi vysoké) hranice 1,6 miliardy dolarů (32 miliard Kč). To značí buď velký zájem o koupi 3PAR, nebo naopak takzvaný „osamocený výstřel“, tedy strategii, kdy firma hned na začátku nabídce vysokou cenu, doufajíce, že ostatní zájemce tím odradí.

Třetí, nejspíš ale nejméně pravděpodobnou možností, je pak vstup dalšího potencionálního kupujícího. Vzhledem k tomu, že se dosud o žádné jiné společnosti v této souvislosti nespekulovalo, respektive žádný z přímých konkurentů Dellu a Hewlett Packard v oblasti datových center zájem o 3PAR dosud neprojevil, je tato varianta jen velmi nepravděpodobná.

Výrobce 3PAR je pro oba zájemce zajímavá především díky své orientaci na produkty určené pro datová centra a provoz technologie cloud computingu. Oba výrobci, ve snaze diverzifikovat své služby a minimalizovat riziko při propadu v jedné oblasti, v posledních letech pronikají na stále nové trhy. Vzhledem k nedostatku vlastních vhodných technologií představují akvizice oblíbený způsob jak do vybrané oblasti co nejrychleji proniknout. Segment datových center v posledních letech nezajímá jen Dell a Hewlett Packard, ale také další světové giganty, jako je IBM, nebo Cisco Systems.

Zdroj: Reuters

Přečtěte si také:

Dell má problém, o 3PAR má zájem i Hewlett Packard
Dell za 1,15 miliardy dolarů kupuje společnost 3PAR
Dell: Když malá myšlenka odstartuje miliardový počítačový byznys
Hewlett-Packard: Když dva kamarádi položí základy miliardovému IT byznysu

Exit mobile version