Z včerejšího vyjádření Michaela Della, prvního muže amerického výrobce počítačů Dell, vyplývý, že společnost se v nadcházejícím období koncentruje na odbyt svých počítačů v destinacích s takzvanou mladou ekonomikou. Firma by chtěla uspět v tom, aby její nové obchody v těchto regionech prodávaly počítače lidem, kteří si kupují svůj první PC přístroj.
Dell je v globálním měřítku druhým největším prodejcem počítačů, hned za společností Hewlett – Packard. Podnik nedávno změnil strategii a čistě internetový a zásilkový prodej rozšířil o maloobchodní síť. Výrobce PC tak dosáhl toho, že se jeho produkty jako počítače a laptopy dostaly na dosah lidem, kteří přístup k internetu nemají. Dell se nebude soustředit ovšem jen na tento segment potenciálních klientů, chce se prosadit také v prodeji druhého počítač lidem, kteří díky prvnímu již na webu jsou.
Strategie odbytové politiky Dellu zahrnuje také asistovaný prodej, kdy prodavač zákazníkovi při prodeji ukazuje, jak se počítač koupí na internetové adrese Dell.com. Oznámení amerického producenta z minulého týdne hovoří o tom, že se zpomalení poptávky rozšířilo ze Spojených států i do Evropy a Asie. V létě ani nyní se navíc nepodařilo nějak více nastartovat prodej. Ale země, kam Dell řadí Brazílii, Indii, Rusko a Čínu, hlásí nárůst tržeb za poslední čtvrtletí o 41 procent a počty prodaných kusů o 46 procent.
Podle Michaela Della přichází na síti Internet každý den pět set tisíc nových uživatelů a významný podíl z nich je z rodících se ekonomik.