CZ.NIC dnes spustilo kampaň pro založení vlastní domény

Sdružení CZ.NIC v pondělí spustilo kampaň, ve které šíří osvětu zaměřující se na označení výhod pořízení vlastní domény. Registrátor doménových jmen se v rámci kampaně snaží upozornit na to, jak je jednoduché internetovou doménu zaregistrovat, vysvětlit, jak o doménu pečovat, jak nastavit mechanismy její ochrany.

Správce české domény se snaží kampaň zacílit zejména na širší internetovou veřejnost.

Rozdíl oproti zbytku Evropy

Ačkoliv se počet registrovaných českých domén přibližuje hranici 600 000, je v Česku počet registrovaných domén doposud o dost nižší, než je tomu v zemích západní Evropy. Podle CZ.NIC uživatelé internetu, kteří běžně používají doménová jména, většinou vůbec netuší, jaké možnosti jim přináší registrace vlastní domény a jak takovou doménu získat.

Osvětová kampaň Dobrá doména se uskuteční především v prostředí internetu. Kampaň pro osvětovou činnost využije vlastních webových mikrostránek www.dobradomena.cz. Zde je zábavnou formou zpracováno vysvětlení, jaké jsou výhody vlastnictví vlastní domény .CZ, jak se domény registrují, zabezpečují, jakým způsobem je o ně třeba pečovat apod. Mikrostránka bude doplněna dalšími komunikačními kanály v podobě sociálních sítí (Facebook, Twitter) a mixu klasické inzerce.

Mezi podstatné výhody pořízení vlastní domény patří fakt, že o podobě této adresy rozhoduje pouze vlastník domény, který ji může přizpůsobit svému jménu či jménu své firmy tak, jak chce, aby jej ostatní vnímali.

„Internetová doména také usnadní nalezení informací či produktů. Uživatelé internetu v dnešní době používají doménová jména poměrně intuitivně – automaticky píší do svých prohlížečů www tečka hledaná věc tečka cz. Proto je dobrá doména velmi důležitá a výhodná i pro ty co informace, služby či produkty nabízejí.“ vysvětluje Pavel Tůma, marketingový ředitel sdružení CZ.NIC.

Další z výhod domény .CZ je oproti většině ostatních domén její zabezpečení systémem DNSSEC. Podle Ondřeje Filipa, výkonného ředitele sdružení CZ.NIC, je dobrá doména co nejkratší, co nejvýstižnější a co nejlépe zapamatovatelná. Tím měl na mysli uvedením jména osoby, názvu firmy, pojmenování produktu nebo popisu toho, co bude na příslušné doméně k nalezení (např. alesmokry.cz nebo selatka.cz)

Exit mobile version