I když se stále větší část e-komerce přesouvá na mobilní zařízení, pro kupující to není výhodné z hlediska výsledku. Tvrdí to alespoň výzkumníci z Ben-Gurion University v izraelském Negevu.
Autoři studie tvrdí, že problém nespočívá primárně v tom, že by se malých displejích stránky špatně zobrazovaly, ale v redukci poskytovaných informací. Provozovatelé e-shopů vesměs používají responzivní design s dobrou optimalizací pro mobilní zařízení. Jenže na displej smartphonu se prostě nevejdou všechny potřebné informace, umisťují se proto na dalších stránkách, tam už se ale uživatelé často neobtěžují klikat. Nakonec tedy minou lepší produkt, neporovnají/nenastaví si lépe parametry apod. Možná dokonce kdyby měli na mobilu stejnou stránku jako na PC, museli by všelijak nepohodlně rolovat, ale ač pomaeji a s menším komfortem, nakoupili by lépe. Autoři výzkumu alespoň tvrdí, že při zobrazování neoptimalizovaných webů na mobilním zařízení se nákupní rozhodnutí nelišila od využití velkých obrazovek. Naopak PC není k ničemu, pokud se na něm zobrazí redukovaná verze webu s podrobnostmi skrytými za dalšími odkazy.
Samozřejmě z toho nijak nevyplývá, že to konzumentům za příslušné pohodlí nestojí – nakonec nikdo nikomu nebrání si na smartphonu zboží procházet, ale finální objednávky dělat z PC.
Zdroj: Phys.org a další
Poznámka: I když se tím autoři výzkumu nezabývají, do hry může vstupovat i další faktor. Z mobilních zařízení lidé nakupují různě na cestách, kde jsou možná ve větším časovém tlaku, nervózní a rozptylovaní. Třeba ani tak nejde o samotné zařízení, ale o to, s jakým prostředím se pojí jeho používání. Také lze dodat, že při transakcích pomocí mobilního zařízení je téměř jistě vyšší pravděpodobnost, že se uživatel stane obětí podvodu (zobrazování URL nahrává phishingovým webům apod.).