Na rozvoj podnikání realitních agentů a kanceláří se s cloudovým řešením Salesforce zaměřuje společnost Yeseter, klíčový partner Salesforce pro Českou republiku.
„Mark Benioff se původně s cloudovým řešením Salesforce inspiroval u Amazon, jeho jednoduchým používáním,“ popsal Ondřej Seifert, obchodní ředitel Salesforce pro ČR a SR. Zatímco před pár desítkami let bylo ve světě řádově tisíce počítačů, především mainframů, dnes je to přes 50 miliard spojených „věcí“ – a za každou z nich je zákazníků, jde tedy vlastně o internet zákazníků. „S řešením Salesforce dostávají firmy způsob, jak toho využít pro lepší pozici na trhu a lepší výsledky, více prodávat, analyzovat obchodní tým a jeho výkon,“ přibližuje Seifert. Přispívá k tomu i více než 2 500 aplikací v aplikačním obchodě Salesforce, které vytváří partneři a je možné s jejich pomocí snadno rozšířit možnosti řešení podobně jednoduše, jako je to s aplikace u mobilních telefonů
„Český realitní trh se vyznačuje vysokou mírou liberalizace, ostrým konkurenčním bojem a nízkou důvěrou spotřebitelů,“ přibližuje Petr Zavoral, ředitel společnosti Yeseter. Mezi další aspekty patří absence IT oddělení, práce mimo kancelář, značná práce s dokumenty a obsáhlá komunikace s mnoha stranami.
Inovace obecně, i do realitního byznysu přitom dnes přicházejí ve dvou směrech – prvním je cloud computing a druhým sociální business model. Firmy by se měly zaměřit na to, aby byly co nejvíce řízené zákazníkem a jeho potřebami, měly by se soustředit na rozvoj vztahů – s tím může pomoci sociální přístup, a cloud přináší nízké náklady, vyšší ROI a větší agilitu, než u klasicky pořizovaných systémů.
Z pohledu CRM je podle Petra Zavorala životní cyklus zakázky následující:
- Nábor zakázky – vstupní prohlídka, tržní cena, zprostředkovatelská smlouva, podklady k prodeji
- Příprava zakázky – prověření podkladů, zpracování podkladů, zpracování zakázky
- Realizace zakázky – nabídka nemovitosti, prohlídky, komunikace se zájemci, kupní smlouva, zajištění financování, znalecký posudek, kupní cena, katastrální úřad, daň z převodu nemovitosti
„Od CRM lze očekávat například zlepšování vztahů se zákazníky, nárůst obchodní produktivity, zpřesnění forecastingu, zkrácení obchodního cyklu, snížení nákladů na obchodní cyklus, zvýšení retence zákazníků, rozšíření prodejních kanálů, online reporting,“ vyjmenovává Petr Zavoral. Kvalitní řešení umožňuje také tzv. 360stupňový pohled na zákazníka, který kombinuje veškeré informace o konkrétním případu včetně případných externích zdrojů typu sociálních sítí.