Svoboda. To je hlavní téma letošního Designbloku, mezinárodní přehlídky současného designu, která je největší v České republice. Letošní 17. ročník běží od 22. do 27. 10. Jedním z dodavatelů této prestižní přehlídky je i Xerox Česká a Slovenská republika.
Xerox má na Designbloku vlastní část expozice, o jejíž kreativní design se postaral mladý talentovaný designér Zbyněk Krulich. Xerox navíc připravil v den zahájení Designbloku setkání pro odborníky na marketing a marketingovou komunikaci.
V expozici, kterou Xerox pro návštěvníky Designbloku představil, se rovněž odráží téma svobody. Proč vlastně Xerox, Designblok a svoboda? „Xerox je inovativní a moderní společnost, která určuje trendy a snaží se být vždy o krok dál. Designblok je přesně takový: moderní, inovativní a trendy. Navíc téma svobody nám pěkně sedí. Naše produkty a služby dopřávají zákazníkům totiž rovněž svobodu. Ať už svobodu volby v momentě, kdy stavíme zákazníkovi řešení na míru dle jeho potřeb a přání. Nebo po implementaci, kdy ho osvobozují od zbytečné administrativy, složité práce s dokumenty a vytěžování dat nebo třeba jen od povinnosti hlídat, kdy dojde toner,“ říká k tomu Veronika Brázdilová, generální ředitelka společnosti Xerox pro Českou a Slovenskou republiku.
Expozici, na kterou Xerox návštěvníky na Výstaviště v Praze zve, připravil designér Zbyněk Krulich. Ten je činný především v autorském designovém studiu Morphe, které se specializuje na produktový, nábytkový a interiérový design. „K navržení expozice mne inspiroval Xerox samotný“, říká designér, „zjistil jsem, že Xerox už dávno nejsou jen „kopírky“. Je to firma, která nabízí nejen historii, vysokou kvalitu a silnou značku, ale také inovace a zajímavé materiály. Vlastně většina materiálu použitého v expozici je opravdu originál od Xeroxu,“ přibližuje Zbyněk Krulich. V expozici Xeroxu si můžete sestavit z papírových kulis svůj snový svět, ve kterém se můžete vyfotit. Fotku vám pak vytisknou na pohlednici a vy můžete poslat pozdrav někomu blízkému. Nebo se můžete pokusit roztrhnout jedno z tiskových médií Xerox s příznačným názvem „NeverTear“. Expozici si můžete přijít prohlédnout do Superstudia v pravém křídle Průmyslového paláce každý den od 10.00 do 21.00.
U příležitosti zahájení Designbloku také Xerox v originálním prostoru Mořského světa na Výstavišti uspořádal setkání pro odborníky na marketing a komunikaci z různých společností a agentur na téma „Marketingové trendy, personalizace marketingové komunikace a mikrocílení“. O tématu mluvil Ian Walker (Director, Market Development), který je v Xeroxu zodpovědný za rozvoj business inovací v regionu Střední a Východní Evropy. „Mám dojem, že v tomhle regionu jsou zákazníci více otevření, jak se říká „open-minded“. V USA tomu tak není,“ uvedl manažer Xeroxu, firmy, která působí v 85 zemích. S ostatními účastníky setkání se shodl, že v současné době je třeba mít informaci pro zákazníky jinou, zajímavou, cílenou. Zákazníka je třeba co nejlépe znát, abychom mu dokázali nabídnout přesně to, co potřebuje. V případě Xeroxu, který své služby zaměřuje mj. na správu dokumentů velkých i středních firem a státní správy, jde o to, znát co nejlépe danou společnost a její potřeby. Pak nastaví životní cyklus dokumentů přesně tak, jak je třeba, zákazníkovi ušetří náklady a zjednoduší život. „Zákazníci se nechtějí zabývat procesy a servisem okolo, chtějí se soustředit jen na své produkty a svůj byznys,“ uvedl k tomu Ian Walker.