Co udělal lockdown s cenami (nejen) tiskáren a proč? Nedostatek je vždy příležitostí k licitaci s cenou. Stačí se dojít přesvědčit do obchodního řetězce – výjimkou nebyl zjara květák za stovku, jablka jsou až pětkrát dražší než banány (ty se sklízejí na rozdíl od jablek po trsech), nahoru s cenou šlo skoro všechno.
Kdo tohle dělal za války, tomu říkali keťas, a po válce byl zpravidla odsouzen nebo lynčován. Proč by ale neměly v uplynulém období zdražit tiskárny? Moc to nehrozí – jsou už dlouho komoditou, a když někdo zdraží, tak si zákazník odnese například z Alzy papírovou krabici s uchem od někoho jiného nebo si ji nechá dovézt.
Co také udělá celá situace s pronájmy tiskáren a spotřebním materiálem? Mimochodem – prakticky jediná Lenka Niemiecová z Oki se dotkla právě spotřebního materiálu, přestože Oki je falešným spotřebním materiálem zasahována snad nejméně ze všech dotazovaných.
Epson, Marcel Divín: Aktuálně stále držíme 99 % cen na úrovni před pandemií a v tomto chceme i nadále pokračovat.
Canon, Michal Petro: Očekáváme standardní pohyb cen bez větších výkyvů.
Brother, Zdeněk Kapusta: V současné době si myslím, že většina firem zatím vyčkává. Pokud bude stávající situace pokračovat ještě delší dobu, budou muset všichni výrobci promítnout zvýšené náklady při výrobě a dopravě do cen. Ceny se budou zvyšovat každopádně, otázka je pouze o kolik procent.
Oki, Lenka Niemiecová: V segmentu profesionálního kancelářského tisku nečekáme výrazné výkyvy s výjimkou posunutých dodávek způsobených nedostatkem čipů. Samotná tisková zařízení budou o něco dražší, náklady na tisk nižší. Samozřejmě vliv bude mít kurz koruny.
Zájem o pronájmy je stabilní, při běžném prodeji se očekává prodloužená záruka a u vyšších modelů bezplatný záruční servis přímo u zákazníka. Prodejci se budou dále snažit zajistit, často prostřednictvím zvýhodněných služeb či kontraktů, aby zákazníci používali a originální spotřební materiál, který je zárukou dlouhodobě bezproblémového a kvalitního tisku a zároveň výrobcům přináší předvídatelný obrat.
HP, Marek Sojak: Společnost HP ceny a jejich vývoj nekomentuje.