Software pro evidenci docházky

Jak v současné době řešit evidenci docházky zaměstnanců? Je to v době karantén a home-office vůbec možné, existuje pro to nějaké řešení? Na tyto otázky odpovídala Iva Mottlová, která pracuje ve společnosti Asseco Solutions jako Key Account Manager integračních řešení Helios.

Iva Mottlová, Asseco Solutions

Existuje tedy nějaké řešení pro evidenci docházky, které by řešilo i současné požadavky, včetně práce na home-office?

Ano, právě proto uzavřela naše společnost Asseco Solutions v loňském roce partnerství s firmou Giriton Systems, která vyvinula docházkový systém Docházka Giriton. Lze jej snadno a rychle propojit s podnikovým informačním systémem Helios Orange od Asseco Solutions a nejrůznější údaje do něj přenášet. V současné době nemocí a karantén se hodí se i pro home-office.

Jak váš systém pracuje?

Docházka Giriton je díky cloudovému řešení systém přístupný nejen z mobilní aplikace, ale také přes web, a to z libovolného počítače, notebooku, tabletu či chytrého telefonu, takže je možno jej využít i pro home-office. Díky své univerzální dostupnosti se může hodit i při dalších úkolech týkajících se docházky, a to nejen těch běžných. Může být provozován jak na klasických „píchačkách“, tak v mobilu, a v případě dočasných pracovišť i na přenosných autonomních zařízeních bez nutnosti montáže. Umí využívat polohové údaje GPS a navíc je cloudový, není tedy nezbytně nutné instalovat nějaký hardware.  Jeho ovládání je jednoduché a intuitivní. Představte si, že zaměstnanec přijde do firmy a pracovní výkaz se mu sám vyplní na základě informací z GPS telefonu. Nebo zadá do systému začátek vykazované pracovní doby přiložením otisku prstu nebo čipové karty. Výhodou také je, že není nutná dlouhá implementace a integrace je otázkou chvilky. Když je zapotřebí zjistit, jestli zaměstnanec nebo kolega, kterého sháníte, už dorazil, stačí pohled do mobilu či do chytré obrazovky u dveří, kam předtím přiložil prst. Přesně takhle funguje docházkový systém Giriton.

Na co má Giriton Docházka v Helios Orange nejužší vazbu a které problematiky společně řeší?

Jde o kompletní propojení s modulem Personalistika pro řízení lidských zdrojů v Helios Orange. Kromě standardní docházky, přesčasů a příplatků, Docházka Giriton podporuje i zasílání a schvalování žádostí, například o home-office, dovolené, návštěvu lékaře, OČR, služební cesty, náhradní volno apod.

Docházka Giriton obsahuje i přehledně zpracovaný nástroj pro plánování směn a kapacit, práci na projektech, kdy každý zaměstnanec může zadat do systému svoji (ne)dostupnost v různých dnech, což výrazně pomáhá vedoucím oddělení naplánovat směny i v dobách, kdy je část lidí na home-office. Lze do něj zadat příkaz pro automatické notifikace, například o konci zkušební doby, 300 hod u DPP, ale i evidenci provedených covid testů, včetně napojení píchacích hodin na bezkontaktní teploměr.

Helios Orange zároveň umožňuje importovat z docházkového systému všechny podklady pro mzdy. Velkou výhodou je také možnost integrace podkladů k projektům a zakázkám. Giriton totiž umožňuje vykazování práce na jednotlivých projektech.

Všichni zaměstnanci mají navíc neustálý přehled o zbývající dovolené nebo o aktuálním stavu přesčasů. Ten si mohou zobrazit klidně i na displeji inteligentních píchaček při příchodu či odchodu ze zaměstnání.

Toto vše také znamená díky automatizovanému „sypání“ údajů o zaměstnancích do personálního modulu podnikového informačního systému úsporu času a velké zpřesnění, protože nejvíce chyb vzniká ručním zadáváním dat.

Pokud je tedy zapotřebí nástroj pro komplexní řízení docházky a fondu pracovní doby, doplněný o možnost zadávání údajů z hardwarových zařízení dnešní doby, jsou navzájem propojené informační systémy Helios Orange a Giriton tou správnou volbou.

Více informací naleznou zájemci na products.helios.eu/dochazka-giriton a giriton.com/cs.

Exit mobile version