Korejský samsung včera v Praze na mezinárodním Samsung European Foru představil nové produktové řady a svoji vizi velmi blízké budoucnosti. Zatímco z některých konceptů pookřeje srdce nejednoho technokrata, z jiných spíše lehce zamrazí.
Společnost informovala o své nové strategii, která je postavena na „posouvání hranic“ a to jak v technologiích, tak v expanzivní politice na nové trhy. Ty se mají rozrůstat do nových segmentů (nově byla deklarována silná B2B orientace) a na nová geografická působiště. „Dosáhneme toho prostřednictvím nových produktových inovací, pokračujících investic do výzkumu a vývoje a v evropském regionu se kromě toho zaměříme také na programy firemní a společenské odpovědnosti,“ tvrdí Seok Pil Kim, CEO společnosti Samsung Electronics Europe.
Na evropských trzích si výrobce nejvíce slibuje od provázání dříve oddělených segmentů bílé a černé elektroniky. V představených konceptech produkty, které jsou nyní uváděny na trh, komunikují navzájem (televize s tabletem či telefonem, počítače s domácími spotřebiči).
Až příliš chytré televizory
Vedle nejtenčího ultrabooku a tabletu s Androidem 4.0, o kterém jsem psali včera, patřilo k největším lákadlům nové ovládání nejnovější generace samsung televizorů.
Přístroje jsou vybaveny kamerou s prvkem tzv. Smart Interaction (chytrá interakce), která umožňuje uživatelům chytrých televizorů komunikovat se svým přístrojem prostřednictvím hlasu a pohybu, nebo pomocí systému pro rozpoznávání tváře. Je tak například možné využít HD kameru a mikrofony, kterými je vybaven televizor Super OLED TV, k zadávání pokynů, na něž přístroj reaguje.
Vyslovením slov „ahoj televize“ mohou uživatelé například spustit ovládání hlasem, příkazem „webový prohlížeč“ spustí prohlížení webu, a následně pohybovými gesty jako ve filmu Minority report procházet a vyhledávat požadované informace nebo třeba zvýšit hlasitost televizoru. Kinect efekt je nepochybně fajn, ale nemrazí vás trochu z televize, která se dívá na vás?
Nové Samsung televizory také umožňují prostřednictvím aplikací uspokojovat osobní preference uživatele a přístup k vlastnímu obsahu prostřednictvím obrazovek nejrůznějších zařízení (např. tabletu), a to i na dálku (funguje na principu NAS).
Posledním zajímavým prvkem je tzv. smart Evolution (chytrá evoluce), což je možnost upgrade na novou technologii prostřednictvím Samsung Evolution Kitu.
Tato technologie bude každý rok prostřednictvím lokální technologie system-on-chip nabízet veškerá hardwarová i softwarová vylepšení. Vybrané modely roku 2012 a nové SMART televizory budou na zadní straně vybaveny jednoduchým slotem určeným pro rychlý upgrade.
Technologie nejen do kanceláře
Protože jsem na byznysově orientovaném médiu, podívejme se, co Samsung plánuje pro firemní segment. Kromě výše deklarované pro B2B strategie výrobce představil nové notebooky pro evropský trh na rok 2012 (řady Samsung Série 9 a Samsung Série 5 ULTRA) a několik kancelářských tiskáren a multifunkčních zařízení.
Z nových notebooků nás zaujal zejména kompaktní notebook Série 9 druhé generace. Notebook je vybaven procesorem Intel Core i5/i7 druhé generace, 4GB/8GB pamětí a SSD s kapacitou 128GB/256GB a je nejtenčím a nejkompaktnějším 15” přístrojem svého druhu na trhu. Přístroj je 14,9 mm tlustý a váží 1,59 kg. Průměrná výdrž na baterii je 8 hodin, výrobce ale udává až 10 hodin provozu. Menší verze notebooku je 13”, měří 12,9 mm a váží 1,16 kg. Oba přístroje mají šasi z jednoho kusu materiálu.
Samsung také představil svůj první ultrabook, ten nese označení Série 5 ULTRA a nabízí 13,3” SuperBright HD LED displej, procesor Intel Core i5-2467M, až 8 GB RAM. grafickou kartou AMD Radeon HD a v provozu nba baterii vydrží až 6 a půl hodiny. Jako úložiště je možné volit mezi 500GB HDD s možností rozšíření o 16GB SSD, nebo 128GB SSD. Váha notebooku se pohybuje okolo 1,34 kg.
Notebook Samsung Série 9 druhé generace bude na českém trhu dostupný v druhé polovině roku 2012, ultrabook Samsung Série 5 ULTRA 530U 13” je dostupný v České republice od února za 21 779 Kč včetně DPH.
Kromě notebooků představila společnost Samsung za divizi IT také svou multifunkční monolaserovou tiskárnu SCX-3405FW. Tzv. „ekotlačítko“ dokáže snížit celkové náklady na tisk o více než 20 %. Zařízení je vybaveno mobilní aplikací pro tisk, díky které lze po stažení tisknout a organizovat položky pohodlně z jediného chytrého zařízení, například počítače, mobilního telefonu nebo tabletu. Tiskárna SCX-3405 FW tiskne rychlostí 20 stran za minutu a dokáže i faxovat, skenovat a kopírovat.
Společnost také vykázala v roce 2011 rekordní tržby ve výši 143 mld. USD. V Evropě dosáhla společnost největšího tržního podílu v 10 produktových kategoriích a poprvé se také na nejdůležitějších evropských trzích stala nejoblíbenější značkou spotřební elektroniky.