V byznyscentru Cubex v Praze Na Pankráci se opět konala konference společnosti Salesforce, která se nesla v duchu používání umělé inteligence (AI) v jejím CRM. Měli jsme u kulatého stolu možnost vyzpovídat hned tři zástupce Salesforce, kterými byli Corinna Spohr, Robin Fisher a Michal Mravináč, který má na starosti náš region.
Salesforce je na trhu CRM už 24 let, stále se věnuje pouze CRM, ale za tuto dobu už koupila mnoho firem, které její platformu neustále doplňují. S ostatními výrobci softwaru, jako je například SAP, si v Salesforce prakticky nekonkurují, spíše pomáhají jejich datům žít. Salesforce umí dávat dohromady data – interní, třetí strany, externí a s pomocí AI je vyhodnocuje v důvěryhodný výsledek.
V Salesforce začali s předvídáním už v roce 2014 se svým AI nástrojem Einstein. Zatímco e-mail znamenal první revoluci v IT, tak AI teď odstartovala druhou a AI je teď na rozdíl od e-mailu výkonnějším nástrojem. Generativní AI se stává pro Salesforce kritickým nástrojem. Sice je 99 % dat téměř nedůležitých, zbylé 1 % dat je pro prodej kritické, protože u nich došlo k nějaké změně.
Salesforce také podporuje technologie low-code a no-code, které usnadňují a urychlují (zákaznickou) konfiguraci systému.
Salesforce 100% spoléhá na implementační partnery, sám vytváří jen platformu a kompetence. Pouze hledá správné partnery z určitého druhu průmyslu – výroby, financí, obchodu, zdravotnictví apod.
Budoucnost je podle Salesforce záležitostí správných znalostí, proto poskytuje svoji platformu za účelem učení. Ta je veřejně dostupná a myšlenkou je demokratizovat přístup k technologii, pro kterou lze následně koupit licence pro vlastní byznys. Vzhledem k tomu, že Salesforce je cloudová platforma, licence jsou na základě předplatného. Aktualizace přicházejí zpravidla třikrát ročně, takže dnešní podoba systému bude jiná než ta, která se objeví za rok a dále.