Workplace Hub od společnosti Konica Minolta byl představen už zkraje roku 2017 v Berlíně. Zpočátku budil dojem jen další „Wi-Fi ve futuristické krabici“, avšak plány Konica Minolta byly daleko širší. Dnes už má KM pro Workplace Hub vybudovaný ekosystém partnerů, monitorovací centra, centra podpory i konektory do řady podnikových aplikací, včetně SAP. Kam Konica Minolta s řešením Workplace Hub míří, co zhruba umí a jak jej hodlá uplatňovat na trhu, jsme se ptali Vladimíra Horáka, který u KM pracuje jako business development manager.
Nevybočuje Workplace Hub ze zajetých kolejí společnosti Konica Minolta jako tradiční tiskárenské firmy?
Zeptal jste se správně, Workplace Hub vybočuje ze zajetých kolejí KM dost podstatně. Je to i cílem naší společnosti, pokračovat v transformaci do IT společnosti.
Workplace Hub má zjednodušit ovládání infrastruktury SMB, přitom to ale zároveň znamená, že do ní přidáte další zařízení. Neznamená to naopak přidání další složitosti, další zařízení s nějakým ovládáním, které se také musí od základu nastavit?
Zjednodušení znamená, že zákazníkovi dodáme jedno ucelené řešení, které pokrývá vše, co jste zmínil. Zákazník tak získá infrastrukturu na jednom metru čtverečním o velikosti standartní multifunkční tiskárny, což je zejména pro SMB zákazníky atraktivní. Další podstatnou výhodou pro SMB společnosti je samotná platforma, která umožňuje nastavovat tuto infrastrukturu bez hlubokých IT znalostí. Díky tomu našim zákazníkům odpadají náklady související se správou IT a stejně tak i starost najít kvalitní IT specialisty, kteří dnes na trhu práce nejsou.
Na jaké zákazníky s ním cílíte?
Primárně cílíme na společnosti v SMB segmentu. Typicky na firmy, kde je více než dvacet uživatelů IT. Co se týče oborových vertikál, tam je to bez omezení. Workplace Hub je možné nabízet širokospektrálně a každý zákazník si v něm může najít to svoje.
Další cílovou skupinou zákazníků jsou společnosti s více provozovnami a pobočkami. Dnes se mezi nimi dost často přemisťují IT správci a musí na místě řešit různé problémy. V případě, že si zákazník nasadí řešení Workplace Hub, tyto starosti a náklady odpadají.
Jakým způsobem jej hodláte prodávat? Nevybočuje i toto z vašich procesů a celkové firemní kultury, přestože se v podnikovém prostředí pohybujete?
I pro tento produkt využijeme širokou sít vlastních odborníků, partnerů a distributorů, které máme. S prodejem IT služeb máme dlouholeté zkušenosti a na zahájení prodeje Workplace Hub jsme se dlouhodobě připravovali. Je potřeba si uvědomit, že s příchodem Workplace Hub přichází zcela nová a ucelená technologie, která může být páteří každé společnosti.
Workplace Hub budí dojem víceúčelové Wi-Fi. Nebojíte se konkurence od firem, které také Wi-Fi zařízení dodávají?
To určitě ne, protože Workplace Hub je platformou s vlastním ekosystémem aplikací a služeb, která je postavena na čtyřech pilířích. Prvním pilířem je hardware a samotná infrastruktura, druhým pilířem je platforma zjednodušující administrátorský panel tak, aby veškerou administraci IT infrastruktury zvládl i uživatel bez IT znalostí. Třetím pilířem je pilíř pro spolupráci, kdy naše řešení umožňuje efektivně komunikovat lidem v týmu, jednotlivým týmům mezi sebou a pokrývá i důležitou komunikaci mezi zaměstnancem a společností. Posledním pilířem jsou služby, jako například proaktivní monitoring 24/7, široká sít našich vlastních techniků atd.
Jak jsem už zmínil, Workplace Hub má také svůj ekosystém aplikací – Marketplace, v němž jsou už teď různé aplikace. Možná pro zajímavost mohu zmínit, že část aplikací, ale i samotná platforma Workplace Hub, se vyvíjí i v Brně. Můžu zmínit třeba jednu zajímavou funkci, a tou je inteligentní prohledávání dokumentů s umělou inteligencí, která umí rozpoznávat a porozumět obrázkům v dokumentech. Takže uživatel může jenom popsat, co hledaný dokument obsahoval a má ho ihned k dispozici.
Nebojíte se v případě poskytování služeb také konkurence ze strany tradičních hráčů typu výrobců a systémových integrátorů nebo od komunity open source, která je zase v podstatě jejich největším konkurentem?
Díky tomu, že Workplace Hub je globální produkt, tak můžeme nabídnout výhody, které jsou standardem ve velkých společnostech i zákazníkům v SMB segmentu. Příkladem jsou již zmíněné služby, které jsou často drahé pro menší společnosti, nebo jsou bez garance SLA atp. Stejně tak si uvědomujeme, že tak unikátní produkt jako Workplace Hub není možné vyvíjet samostatně. Proto na něm spolupracujeme s IT společnostmi, které jsou často leadery ve svém oboru. Např. pro hardwarové řešení jsme se spojili se společností Hewlett Packard Enterprise. Pro zajištění bezpečnosti, která je pro nás důležitá, jsme pro změnu spolupracovali se společností Sophos, nebo jako další příklad mohu uvést úzkou spolupráci se společností Microsoft, kdy se naše řešení a produkty vzájemně prolínají a doplňují.
A co se týče open source komunity, tak i s tou jsme v kontaktu a o některá řešení jsme doplnili i to naše a zase na oplátku jsme i my přispěli do některých open source produktů.
Jako poslední bod mohu zmínit, že naše platforma je otevřená a kdokoliv do ní může přispět svojí aplikací nebo funkcionalitou. Díky tomu může kdokoliv nabídnout svoje řešení nejen svým zákazníkům, ale klidně i všem dalším zákazníkům na celém světě.