Reklama Polygraf Obaly 2019

Tradiční veletrh Reklama Polygraf zaměřený na segment výroby reklamních předmětů a tisku se uskutečnil minulý týden na tradičním výstavišti PVA v pražských Letňanech. Společně s 26. ročníkem mezinárodního veletrhu reklamy, médií a polygrafie proběhl i 3. ročník veletrhu Obaly.
Samostatnou sekci na veletrhu, která zabrala jednu z menší hal, představoval 3D tisk, a to jak v profi provedení, tak pro domácí hobby. Zájemcům mohli viděl například v současnosti nejrychlejší tiskárnu oceněnou i na letošním CESu – Uniz Slash, s rychlostí tisku 1 200mm/h. Vysoký výkon této řady je dosažen použitím patentovaného chladícího systému sestavy UV podsvícení, speciálního typu materiálu pružné membrány a odlišného složení UV resinu (jeho cena se pohybuje na stejné úrovni jako u klasického).

Tradiční tiskařské značky se v tomto roce opět zaměřily na konvergenci tisku a digitalizace, propojení tisku se službami a cloudem, a samozřejmě na „speciály“ v jejich nabídce. Novinek nebylo k vidění mnoho, na ploše jsme potkávali spíše „staré“ známé, u kterých byly prezentovány zákaznické možnosti, příklady jejich nasazení a zkušenosti z dosavadního provozu. Firmy se logicky (a konečně) více soustředí na představení ekonomický přínosů a možností rozvoje zákaznického byznysu, než na dříve tolik zdůrazňované technické parametry. Což je v cílovém segmentu dodavatelů reklamy a obalu důležitější, než ohromit každý rok novinkou, jako je tomu v segmentu B2C.

Z nových produktů tak zde OKI představila úzkoformátové tiskárny pro malonákladovou produkci štítků a etiket OKI Pro1040 a Pro1050, Tyto tiskárny kategorie NFP (Narrow Format Printing) jsou určeny pro tisk barevných štítků, etiket a vinět v malém nákladu včetně možnosti personalizace. OKI Pro1040 používá pro tisk 4 barvy CMYK, u Pro1050 je CMYK doplněn o bílou (CMYK+W), takže se hodí k tisku na průhledná, barevná nebo tmavá média. Podporována je široká škála povrchů, od texturovaných papírů až po syntetické materiály s bílým, čirým nebo barevným podkladem.

Konica Minolta na stánku prezentovala projekt Creative Hub, který odstartoval ve spolupráci se společností Grafie CZ minulý rok, jehož cílem je vzdělávání reklamních a marketingových pracovníků v oblasti nových možností v tisku a vizuální komunikaci. Tradiční součástí prezentace byla série specializovaných přednášek, z nichřž zaujalo představení technologie AccurioPress C83hc HighChroma doplněné nezbytnou demonstrací, kolik peněz ušetříte s jednotkou pro automatickou kalibraci a kontrolu tisku IQ-501.

Prezentace širokoformátových řešení postavil Canon na demonstraci Océ Colorado 1640 s technologií UVgel, u které Canon deklaruje až 40% snížení spotřeby inkoustu a cca 30% úsporu mzdových nákladů. Z flatbed řešení byla k vidění Océ Arizona 1300, velkoformát pro tisk fotografií zastupoval imagePROGRAF PRO-6000 a z produkčních řad zaujme imagePRESS C850 s tiskem až 75 str./min při jakémkoli využití.

Ploše vyhrazené pro Xerox dominoval šestibarevný Xerox Iridesse s možností tisku metalických efektů a zákazníky oblíbené tiskárny Versant 180 a 3100.

Ricoh představil novinku pro přímý potisk textilu (DTG) Ri 1000 v provedení CMYK+W, tedy čtyři barvy a bílá, produkční Ricoh Pro C9200 s rychlostí 150 A4/min a Ricoh Pro C7200X pro tisk v neonových barvách. Postatná část prezentace se zaměřila i na nástroje pro optimalizaci výroby optimalizace výroby TotalFlow.

Kromě tiskových řešení samozřejmě v rámci veletrhu nechyběla část věnovaná oblasti výroby, kde se na velké části plochy celé výstavy představily řezací plottery, CNC stroje, stroje na výšivku, dodavatelé textilu a dalších reklamních předmětů.

Exit mobile version