Průvodce po Google Analytics IV: vylepšení v měření návštěvnosti z mobilních zařízení

Chytré mobilní telefony a tablety se stávají nedílnou součástí každodenního života a dle prognóz by měli v letošním roce prodeje chytrých telefonů a tabletů předčít klasická PC a notebooky. Stejně tak narůstá i počet uživatelů využívajících mobilní internet.

Tento trend se projevuje i v nové verzi Google Analytics, kde byla zdokonalena detekce návštěv z mobilních zařízení. Na tyto novinky se nyní blíže podíváme v další části mini seriálu o nových funkcích ve statistikách Google Analytics.

Přehled se nachází v sekci návštěvníci, položka Mobil. V sekci Mobil nalezneme položky přehled a zařízení. Přehled nabízí jednoduché rozdělení celkové návštěvnosti na přístupy z mobilních zařízení a klasický provoz.

Položka zařízení poskytuje informace o mobilních zařízeních, přes které byly stránky navštíveny.
Oproti staré verzi nabízí tento přehled rozšířené informace o zařízeních, primárně název zařízení (HTC Desire, Apple iPhone atp.) s možností prohlédnout si obrázek daného zařízení.

Dále položku „Marketingová značka mobilního zařízení“, tedy výrobce (HTC, Apple, Samsung atp.), položka „Volič vstupu mobilního zařízení“ zobrazuje hlavní vstupní metodu daného zařízení, např. dotykový displej, klávesnice nebo stylus.

Pod položkou „operační systém“ si můžeme zobrazit souhrn zařízení se stejným operačním systémem (Android, Symbian, operační systém iOS je rozdělen dle zařízení na iPhone iPod a iPad) a poslední položka nabízí přehled rozlišení displeje.

Poslední novinkou je možnost vizualizace návštěv z mobilních zařízení na mapě:

Autor pracuje na pozici SEO analytika ve společnosti Effectix.com s.r.o.

Exit mobile version