Google na konci minulého týdne představil nové nástroje, díky nimž budou mít vývojáři větší přehled o tom, jak vyhledávač amerického gigantu nahlíží na jejich mobilní aplikace.
Google nedávno oznámil, že uživatelé na jeho deseti klíčových trzích provádějí více hledání z mobilních zařízení, než z desktopových počítačů. Jelikož je tedy mobilní vyhledávání čím dál důležitější, snaží se Google vývojářům poskytnout více nástrojů, díky nimž budou mít větší přehled o tom, jak jeho internetový vyhledávač nahlíží na jejich aplikace. Jinými slovy, nové analytické nástroje mohou vývojáři použít k uzpůsobení obsahu svých aplikací tak, aby byl lépe indexovatelný.
Minulý týden Google aktualizoval svůj software Search Console (dříve označovaný jako Webmaster Tools), který nyní umí v reálném čase zobrazovat informace o tom, jak se jeho vyhledávač dívá na obsah dané mobilní aplikace. Díky funkci Search Analytics získají vývojáři nově detailní informace o různých klíčových slovech, přičemž při hledání dat o určitých klíčových slovech je možné používat celou řadu filtrů (ty například umožňují zúžit zobrazovaná data pouze na vybraný region).
Jak napsal na oficiální blog Googlu minulý pátek Hillel Maoz z týmu Search Console, „pomocí Search Analytics mohou vývojáři své aplikace lépe přizpůsobit tak, aby se při hledání zobrazovaly na prvních příčkách.“
Search Console nově obsahuje také alfa verzi nástroje Fetch as Google, díky kterému mohou vývojáři získat přehled o tom, jak pracuje URI jejich aplikace a jak k ní přistupuje Google. Pomocí tohoto nástroje je tak možné jednoduše porovnávat nesrovnalosti mezi reálným obsahem mobilní aplikace a tím, jaké informace o ní Google zobrazuje ve svém vyhledávači.
Mohlo by vás zajímat: