Při zavádění umělé inteligence je klíčová integrace dat

Data target

S rostoucími nároky na IT zdroje podle nového průzkumu 93 % vedoucích pracovníků IT v podnicích implementovalo nebo plánuje implementovat agenty umělé inteligence v příštích dvou letech. Problémy s integrací však brání firmám plně využít potenciál této technologie k vytvoření neomezené digitální pracovní síly, která může významně snížit pracovní zátěž IT.
Výsledky průzkumu mezi 1 050 vedoucími pracovníky v oblasti IT v podnicích ukazují, že 95 % respondentů má problémy s integrací dat napříč systémy. Kromě toho je v rámci organizací obvykle propojeno v průměru pouze 29 % aplikací, což ovlivňuje přesnost a užitečnost agentů AI.

Výstupy agentů AI závisí na propojených datech, která umožňují komplexní pochopení kontextu a nuancí v dotazech uživatelů. Tito agenti shromažďují strukturovaná i nestrukturovaná data z různých zdrojů, včetně CRM, ERP a HCM, stejně jako e-mailů, PDF, Slacku a dalších, a používají je k rozhodování a přijímání opatření pro jakýkoli obchodní proces. Integrací svých dat, systémů a aplikací mohou organizace využít neomezenou digitální pracovní sílu s umělou inteligencí, která může autonomně jednat v rámci celého podniku a úspěšně provádět jednoduché i složité úkoly.
Jedním z takových příkladů je společnost Adecco: Adecco Group je přední HR / náborová společnost, která díky Salesforce Agentforce mění nábor a podporu uchazečů o zaměstnání. Organizace využívá MuleSoft a Data Cloud k centralizaci dat ve více než 40 systémech, což náborovým pracovníkům umožňuje využívat Agentforce k rychlejšímu zaplnění pracovní pozice a personalizaci služeb ve velkém měřítku při současném zvýšení efektivity a urychlení rozhodování.

Klíčová zjištění z 10. výroční zprávy společnosti MuleSoft Connectivity Benchmark Report
Zvýšená poptávka po IT otevírá dveře agentům s umělou inteligencí ke zvýšení efektivity a snížení nákladů
Týmy IT, které jsou již nyní zodpovědné za údržbu stávajících systémů, se snaží uspokojit novou poptávku po řešeních AI.
• Procento projektů, které nebyly dodány včas, se v roce 2024 zvýšilo na 29 % z 26 % v roce 2023.
• Navíc 86 % vedoucích pracovníků IT očekává, že pracovní zátěž v budoucnu poroste. V průměru očekávají dotázaní vedoucí pracovníci 18% nárůst projektů v letech 2024 až 2025.
• Aby uspokojili zvýšenou poptávku, utratili vedoucí IT pracovníci podniků v roce 2024 v průměru 16,9 milionu dolarů za IT zaměstnance, což představuje obrovský 61% nárůst oproti roku 2023 (odhad 10,5 milionu dolarů).
Agenti a integrační řešení s umělou inteligencí představují příležitost ke zlepšení produktivity, zvýšení efektivity a snížení nákladů tím, že budou jednat v zastoupení přetížených IT týmů.
• Většina vedoucích IT pracovníků (93 %) tvrdí, že umělá inteligence v příštích třech letech zvýší produktivitu jejich vývojářů. A ti, kteří využívají agenty AI, jsou si ještě jistější – souhlasí s tím 98 % z nich.
• Přibližně dvě pětiny (39 %) času týmu IT stráví v průměru navrhováním, vytvářením a testováním nových vlastních integrací mezi systémy a daty, které umožňují digitální funkce a řešení pro podnik – což lze pomocí správného integračního řešení automatizovat.

Stále složitější infrastruktury brání účinnosti agentů AI
Rostoucí počet aplikací a modelů umělé inteligence používaných podniky vytváří datová sila, která mohou omezit schopnost agentů efektivně pracovat.
• V průměru 90 % vedoucích pracovníků v oblasti IT tvrdí, že datová sila vytvářejí v jejich organizaci obchodní problémy. Tento problém je větší v organizacích, které používají agenty (94 %), než v těch, které agenty nepoužívají (87 %).
• Organizace dnes používají v průměru 897 aplikací.
◦ Organizace s agenty AI používají ještě více aplikací (v průměru 1 103) – o 45 % více než ty, které agenty nepoužívají (762).
• Odhadovaný počet modelů umělé inteligence používaných organizacemi se zdvojnásobil (z průměrných devíti v roce 2024 na 18 v roce 2025).
◦ Organizace, které používají agenty, využívají v průměru 22 modelů AI, zatímco ty, které agenty nepoužívají, využívají 15 modelů AI.

Rozhraní API, konektivita mohou zvýšit výkonnost IT a agentů AI
Sladěním strategií integrace a umělé inteligence mohou organizace zjednodušit a sjednotit svou datovou infrastrukturu a uvolnit plný potenciál svých dat pro efektivní využití agentů umělé inteligence. Pomocí těchto nástrojů mohou agenti přistupovat ke kritickým, pro podnik specifickým datům, aby mohli co nejlépe fungovat a rozšířit se napříč podnikem a přímo komunikovat se stávajícími systémy a automatizacemi.
• Mezi organizacemi, které mají agenty, využívají ty, které používají rozhraní API, jejich možnosti k:
◦ Zlepšení IT infrastruktury (56 %)
◦ Umožnit sdílení dat napříč týmy (49 %).
◦ Integrace různorodých systémů (46 %)
• V průměru je 50 % interních softwarových prostředků a komponent organizace k dispozici pro interní opakované použití. To je příležitost pro společnosti, aby využily svá spolehlivá data a stávající investice do rozhraní API namísto budování od nuly a vytvořily důvěryhodné agenty AI.

Rozhraní API přinášejí širší obchodní hodnotu
Vedoucí pracovníci v oblasti IT kromě toho, že umožňují agentům s umělou inteligencí přistupovat ke službám, databázím a funkcím poskytovaným aplikacemi, zdůrazňují také významnou obchodní hodnotu rozhraní API – od zvýšení efektivity až po ovlivnění příjmů.
• Organizace využívající rozhraní API uvádějí tyto hlavní výhody:
◦ Zvýšení produktivity (49 %) a zvýšení rychlosti při plnění obchodních potřeb (49 %).
◦ Větší angažovanost a spolupráce zaměstnanců (47 %).
◦ Větší inovace (46 %) a týmy spravující vlastní IT potřeby (46 %).
• Více než třetina (37 %) IT týmů využívá rozhraní API ke zvýšení efektivity procesu vývoje aplikací.
• Vedoucí pracovníci v oblasti IT odhadují, že v průměru 40 % příjmů jejich společnosti pochází z rozhraní API a implementací souvisejících s rozhraním API. V organizacích využívajících agenty je toto číslo ještě vyšší (45 %).

Exit mobile version