Pracovní prostředí budoucnosti

Jak vypadá pracovní prostředí budoucnosti? Jakým požadavkům musí odpovídat? Jak umožňuje zaměstnancům a firmám, aby je efektivně využívali a drželi krok s neustálou digitální transformací? Tento článek mapuje pracovní prostředí budoucnosti a odpovídá na tyto otázky.
V digitálním pracovním prostředí budoucnosti musí být procesy uvnitř celé firmy vykonávány standardizovaným způsobem rychle a bezchybně. Pracovní prostředí při tom musí zaměstnance aktivně podporovat a předcházet zdlouhavému vyhledávání potřebných dokumentů a složek. Pracovní procesy je třeba vykonávat snadno a do jisté míry automaticky.

Pokud mohou být standardní pracovní procesy vykonávány efektivně a účinně, tak zaměstnancům opravdu zbyde čas na rozhovor s (interním) klientem anebo jim zbyde čas na to, aby se zlepšovali a také čas k inovacím. Inovace a chuť se zlepšovat jsou podmínkami úspěchu, ale stojí čas. Čas, který se získá, pokud je optimalizace procesu opravdu integrální součástí digitálního pracovního prostředí.

Čtěte více, jak vytvořit digitální pracovní prostředí v několika krocích.

Mobilita

Práce z domova a princip BYOD (Bring Your Own Device), tedy, že si zaměstnanci nosí svá vlastní chytrá zařízení do firmy, jsou již nyní běžným způsobem moderní práce. Avšak pracovní prostředí budoucnosti musí jít ještě dál. Musí denní rutinu opravdu usnadnit a učinit ještě flexibilnější.

Zaměstnanci musí být opravdu sami schopni určit, jaký přístroj budou používat, a jak a kde budou svou práci vykonávat. Toto musí být nezávislé na čase a místě a zaměstnanci musí mít přístup ke všem údajům, které potřebují. Výsledek musí být to, co se počítá, nikoliv fyzická přítomnost. Digitální pracovní prostředí budoucnosti by mělo být centrálním prostředím, které toto zaručuje.

Aplikace

Aplikace jsou již nyní důležité, ale budou ještě důležitější. Musí být možné používání aplikací ještě rozšířit či upravit dle přání, aby bylo možné vytvořit personalizované a individuální pracovní rozhraní, které je možné upravovat. Zaměstnanci by měli mít pouze právo číst a psát pro aplikace a dokumenty, které patří k jejich roli, s tím důsledkem, že k zaměstnanci přijdou informace, které jsou relevantní pouze pro něj či pro ni. Toto zvyšuje nejen uživatelskou snadnost, ale také bezpečnost.

Integrace údajů

Aby bylo možné zajistit, že zaměstnanci nemusí neustále přeskakovat mezi aplikacemi, musí být veškeré funkce a informace dostupné na jednom centrálním informačním a pracovním rozhraní. Například na jednom webovém uživatelském rozhraní. Aby bylo možné tohoto dosáhnout, musí být možné integrovat různé systémy. To znamená, že například údaje z jednoho podnikového informačního systému (ERP) jako je třeba SAP, mohou být integrovány do jednoho digitálního pracovního prostředí. Tyto informace jsou tedy potom dostupné pro všechny autorizované uživatele vždy a všude a nejsou určeny jen ke čtení, ale je možné je také zpracovávat a přepisovat.

Sociální sítě

Příval každodenních e-mailů vidí mnoho zaměstnanců jako největší problém interní komunikace. Pracovní prostředí budoucnosti musí komunikaci a sdílení informací, obsahu a znalostí velmi zjednodušit. Používá tedy sociální sítě stejně, jako je člověk používá v soukromí. Efektivní spolupráce zaměstnanců, kteří pracují v týmech a na projektech musí být v centru pozornosti a komunikace musí být cílená a není již více cílem sama o sobě.

Budoucnost je nyní

Takzvané Digital Workplace, čili digitální pracovní prostředí toto všechno dělá a umožňuje firmám vytvořit za pomoci portálového softwaru řešení na míru a zcela podle jejich požadavků, které odpovídají jejich potřebám. Vzhledem k tomu, že na řešení mohou být napojeny systémy třetích stran a lokace a aparát jsou nezávislé, může systém růst spolu s organizací a může se přizpůsobovat stále se měnícímu technologickému světu, ve kterém se nacházíme.

K digitálnímu pracovnímu prostředí Digital Workplace v pěti krocích?

Digitální pracovní prostředí Digital Workplace se vytváří pomocí portálového softwaru Intrexx. Zvolíte si nezbytné funkce a přidáte je k portálu. Přiřaďte systémy třetích stran a dejte zaměstnancům jejich vlastní osobní dashboard, tedy řídící panel. Zjistěte nyní, jak můžete v pěti krocích úspěšně implementovat Digital Workplace

Bleskové řešení – Implementace Intrexxu a návratnost investice v praxi

Petr Kuchyňka, IT konzultant společnosti KASI, která Intrexx od roku 2015 používá, je nadšený, že si veškeré úpravy Intrexxu provádí sám, dokonce pro portál sám rozvíjí aplikace: „Vytvoření a nasazení úprav v Intrexxu je nyní rychlejší, než bylo jen sepsání žádosti o úpravu funkcionalit poskytovatelům jiných SW.“ Více o zkušenostech ze společnosti KASI.

Odkaz na video

Exit mobile version