Pomocník pro soulad lidí s přírodou

„Jsme průkopníci ve výrobě kvalitních bioproduktů v oblasti bylin, čajů a koření. Pracujeme s ohledem k životnímu prostředí a s respektem vůči lidem. Snažíme se inspirovat ostatní a měnit svět k lepšímu. Podnikáme zodpovědně, a díky tomu můžeme do každého domova přinášet zdraví, pohodu a radost.“ Tak zní motto jihomoravské společnosti Sonnentor, které je již téměř třicet let průkopníkem ekologického zemědělství v ČR a dnes je předním výrobcem biočajů a biokoření.

Filozofie firmy vyrábějící porcované čaje v Čejkovicích u Hodonína je od samého začátku postavena na základech trvalé udržitelnosti, vysokém podílu ruční práce a také přímé spolupráci s biopěstiteli a partnery. Společnost čítající 150 spolupracovníků pořádá během roku celou řadu zajímavých akcí pro širokou i odbornou veřejnost a v turistickém projektu Bylinkový ráj je možné během zážitkové exkurze nahlédnout přímo do výroby biočajů.

Mnoho psů, zajícova smrt

Při této záslužné, krásné, ale bezesporu nelehké práci pomáhá od dubna letošního roku vedení i pracovníkům firmy, informační systém HELIOS Orange z produkce Asseco Solutions.

„Systém používáme zhruba 5 měsíců,“ říká Radim Hrnčiřík, ekonom Sonnentoru. „Slouží nám slušná řádka modulů, například Fakturace, Účetnictví, Personalistika a mzdy, Konektor na Balíkobot, Schvalování dokladů – HELIOS Zoom, Pokladní prodej, Intrastat, Controlling, Reporting a BI.“

Před pořízením systému HELIOS již samozřejmě zkušenost s tímto typem firemního softwaru měli. Nicméně sloužil jim zvlášť ekonomický systém od jednoho dodavatele, zvlášť mzdový systém od jiného a zase zvlášť pokladní systém a dále výrobní/skladový systém. To samozřejmě začalo být časem velmi náročné na obsluhu, koordinaci práce i na údržbu.

Firma navíc začala velmi dynamicky růst a situace se posléze stala skutečně neúnosnou.

„Rozhodli jsme se proto sjednotit množství dosavadních systémů do jednoho s požadavkem, aby jednotný systém splňoval moderní požadavky na práci s daty, controlling, reporting, elektronický oběh dokladů atd.,“ vzpomíná Radim Hrnčiřík a dodává: „A to HELIOS beze zbytku splňuje.“

Navzdory koronakrizi

Implementace systému zde však neměla standardní zadání. Důvodem byla především nutnost vytvoření datových propojů se zdejším výrobním a skladovým systémem, který má Sonnentor společný se svou mateřskou společností v Rakousku.

„Do finální fáze implementace navíc zasáhla první vlna covid-19, takže implementace byla dokončena v on-line režimu,“ vypráví Radim Hrnčiřík. „Vše však nakonec proběhlo hladce díky skvělým konzultantům a programátorům z Asseco Solutions.“

Implementace účetnictví a mezd byla přes covidové komplikace dokončena v březnu 2020. Důvodem pro tento termín, který musel být dodržen, byl začátek zdejšího účetního roku – 1. dubna 2020. Následovalo nasazení elektronického schvalování faktur v PC a mobilních telefonech pomocí aplikace HELIOS Zoom a nasazení konektoru na Balíkobot. V současné době probíhá nasazování posledního modulu – Pokladního prodeje.

Zeptáte-li se Radima Hrnčiříka, zda systém HELIOS Orange považuje za správnou volbu, odpoví: „Díky HELIOSU dostáváme data z dosavadních několika systémů pod jednu střechu a díky nástrojům pro finanční analýzy, controlling a reporting s nimi můžeme efektivně pracovat. Skvělým přínosem je rovněž elektronické schvalování faktur pomocí mobilní aplikace a konektor na Balíkobot, který výrazně zefektivnil práci při vychystávání zboží ze skladu. A dlužno podotknout, že také naši zaměstnanci hodnotí práci v systému HELIOS velmi pozitivně.“

 

Moduly a funkcionality implementované v Sonnentoru

 

Exit mobile version