Na nasazení Yammeru od Microsoftu je nutné se dívat jako na součást procesu transformace komunikace ve firmě. Umí mj. kombinovat strukturovaná data z CRM a data nestrukturovaná ze sociální sítě. Uživatelé zaznamenají klesající počet e-mailů, ale také získají možnost využívat zcela nové scénáře komunikace, které je s tradičními technologiemi velmi obtížné dosáhnout, sděluje Martin Panák, produktový manažer divize Microsoft Office.
Dodáváte nějaký softwarový systém pro firemní sociální sítě? Máte jej jako samostatný, nebo jako součást jiného integrovaného systému?
Ano, v nabídce Microsoftu naleznete podnikovou sociální síť Yammer. Yammer může fungovat jak samostatně, tak je možné jej propojit prakticky s libovolným IT systémem. Yammer diskuze tak mohou být součástí stránek v SharePointu, kde se kombinují strukturovaně uložené soubory a diskuze. Dalším příkladem je integrace Yammer a CRM. Opět se jedná o velmi silnou kombinaci mezi strukturovanými daty v CRM a informacemi v sociální síti. Velkou výhodnou řešení Office 365 je, že Yammer může být provázán přímo s online aplikacemi Office a tvůrci dokumentu tak mohou diskutovat například podklady do nabídky nebo dokumentaci k novému výrobku.
Pokud zákazníci vůbec vědí o co jde, na co při výběru takového řešení slyší? Jaké jsou vaše argumenty pro zákazníky, kteří ani nemusejí tušit že něco takového existuje, aby si jej ve své firmě nasadili?
Podnikové sociální sítě transformují způsob nejenom interní, ale také externí komunikace a tedy nasazení podnikové sociální sítě by měl být transformační projekt. Bohužel se stává, že zákazník nasadí podnikovou sociální síť pouze z IT pohledu, čímž nemůže docenit a získat všechny výhody, které podnikové sociální sítě přinášejí. Yammer má v tomto ohledu detailně zpracovanou metodiku, jak síť nasadit nejenom z IT pohledu, ale také z pohledu transformace komunikace ve firmě.
Po správném zavedení sítě zákazník postupně pocítí nejenom klesající počet emailů, ale také začne získávat zcela nové scénáře, které je s tradičními technologiemi velmi obtížné dosáhnout. Jako příklad můžeme uvést zrychlené zapracování nových pracovníků, databázi osvědčených postupů nebo informací o konkurenci a mnoha dalších.
Jaké jsou dnešní trendy v podnikových sociálních sítích? Nepovažují je firemní zákazníci za slepou kolej?
Trendem podnikových sociálních sítí a obecně podnikové spolupráce je integrace nástrojů přímo do pracovních prostředí projektů. Komunikace se tak neodehrává v izolovaných aplikacích, ale probíhá přímo v prostředí pracovních prostorů nebo při tvorbě dokumentů.