Co je podle dodavatelů stěžejní částí ERP řešení, podle něhož by měl především probíhat jeho výběr? V čem přední dodavatelé vidí svoje konkurenční výhody? Má se zájemce řídit podle toho, zda jde o lokální či globální řešení s inhouse týmem či implementačním partnerem?
Podle Martin Jirmanna z Abra Software je úplně normální, že každá část firmy má jiné požadavky na nové ERP: „Zákazník musí mít stanovené priority a cíle, kterými se musíme řídit jak my, tak on.“
„V každém odvětví se důležitost jednotlivých podnikových procesů liší. Ve strojírenství je klíčové plánování a řízení zakázkové výroby, v automobilovém průmyslu EDI komunikace s podporou forecastů a odvolávek provázaná do plánování a řízení opakované výroby, ve zdravotnictví šarže a dohledatelnost, v potravinách linková výroba a podobně,“ vyjmenovává Vladimír Bartoš z Minervy. Ten, kdo má výběr informačního systému na starosti, by podle jeho názoru měl předem priority v podnikových procesech stanovit a nečekat, až se vyprofilují silní klíčoví uživatelé a priority změní k obrazu svému.
Microsoft podle slov Nikoly Plesky vidí jako klíčové odstranění datových sil a složitých transakčních modelů, které z podstaty věci vytváří procesní neflexibilitu: „Je podstatné, aby všechny systémy podporovaly klíčové činnosti uživatelů – jinými slovy, aby se systémům nepřizpůsobil byznys a uživatelé, ale naopak vznikl prostor pro vyšší flexibitu. Akcent dává Microsoft také na systémovou otevřenost a mobilitu.
Abra svoji výhodu vidí v komplexnosti a v tom, že ERP neustále inovuje a přináší zákazníkům moderní technologie v takové podobě, kdy jim mohou rychle začít pomáhat v jejich podnikání. Jde například o API nebo podporu internetu věcí. Minerva se specializuje na výrobní firmy, což má zajišťovat klientům rychlou implementaci podnikového systému s minimem rizik. Při praktickém využívání funkcionality systému jdou prý zákazníci Minervy hlouběji, než tomu bývá u konkurentů. Microsoft spatřuje svoji přednost v propojenost celé platformy přes unifikovaný datový model a spojení světů ERP a CRM. Celá platforma Dynamics 365 pak těží i z procesních integrací se službami Office 365, Linkedin a ISV modelem služeb provozovaných na platformě Azure. Dynamics si prý bere také to nejlepší z oblasti umělé inteligence a práce s daty – a nabízí tak lepší vhled do byznysových dat, na procesy anebo například lepší automatizaci díky botům.
„Z pozice zákazníka je, kromě výběru vhodného řešení, důležitá kvalita implementačního týmu. Jeho schopnost pochopit zákazníkovy potřeby a bolesti. A také jeho kompetence promítnout je do implementovaného řešení,“ říká Martin Jirmann z Abra Software a pokračuje: „Myslím, že je vždy výhoda, když výrobce softwaru není někde „za zdí“, ale je se svými zákazníky v kontaktu a vnímá jejich přání. A také je dobré, když má zákazník možnost, je-li to potřeba, domoci se podpory přímo u výrobce a nemusí se spoléhat na prostředníky – implementační partnery.“
„Globální hráči disponují násobně vyššími prostředky v oblasti vývoje. V našem případě velmi těžíme z investic, které jsme učinili do oblastí AI/ML, velkých dat a vyšší produktivity. Přinášíme tak nativní podporu pokročilých workloadů, které sledují trendy v oblasti ERP a CRM,“ vyjmenovává Nikola Pleska z Microsoftu. Řešení od Microsoftu jsou podle něj také dlouhodobě velmi dobře hodnocená z hlediska uživatelské přístupnosti a osobní produktivity.
„Dobré globální řešení umožní zákazníkovi snadnou expanzi formou poboček v Česku i v zahraničí a nabízí dlouhodobější stabilitu a pokračování vývoje nových funkcí systému,“ tvrdí Vladimír Bartoš z Minervy. Silný lokální dodavatel podle něj dokáže globální systém rychle a dobře naimplementovat a následně servisovat.