Německý softwarový gigant a největší domácí rival SAP AG, společnost Software AG, která podniká v oblasti data managementu se plácla pořádně přes kapsu. Za přesně nekonkretizovanou částku v řádu desítek milionů eur koupila miniaturní britskou společnost vyvíjející software pro extrémně rychlý (nízkolatenční) univerzální messaging. Bez zajímavosti není, ani fakt, že u zrodu 13 let staré britské firmy nepřímo stála také Deutsche Bank.
Software AG oznámila akvizici včera. Londýnská společnost my-Channels, která je předmětem akvizice, je zajímavá především tím, že nabízí software pro extrémně rychlý messaging a v současnosti by neměla mít na trhu co do kvality konkurenci.
Universal Messaging v kostce
Pokud vám také nebylo hned jasné, cože to vlastně my-Channels přesně dělá, pak vězte, že hlavním předmětem jejího zájmu je programování tzv. Universal messaging bus (sběrnice pro výměnu strojových zpráv). Ta je základem pro rychlou integraci rozvíjejících se „aplikací bez hranic“. Podniky a instituce, které chtějí bezpečně a v reálném čase komunikovat napříč svou organizací, na webu, s pomocí cloudových technologií nebo mobilních zařízení, potřebují bezporuchový výkon jednotné vrstvy pro messaging.
Zároveň s tím, jak narůstají datové objemy, otevírají se příležitosti pro společnosti, které dokáží v reálném čase extrahovat a distribuovat relevantní informace důležité pro byznys. Adekvátní analýza objemů dat, které mohou pocházet z jakéhokoli zdroje, a jejich distribuce tisícům klientů budou pro mnohé společnosti kritickým faktorem úspěchu. A právě jednotný a univerzální přístup je žádoucí, aby obě tyto činnosti byly nákladově efektivní a škálovatelné.
Co si od akvizice britské firmy za horentní sumu slibuje německý obr
Software AG nastolila před několika lety strategii akvizic integračních technologií, v toto ohledu je my-Channels jedou z mnoha kapek v moři. Otázkou je, zda li se firmě, kterou podobně jako jejího rivala SAP, živí zejména údržba a licencování dnes již historických řešení, vůbec takováto nákladná transformace vyplatí. Z krátkodobého hlediska těžko, firmě jde ale spíše o investici do přežití.
„Akvizice my-Channels umožní zákazníkům Software AG využít unikátní a univerzální vrstvu pro messaging a integrovat podnikové aplikace, cloudové aplikace a mobilní zařízení,“ tvrdí Software AG v pondělním tiskovém prohlášení k akvizici.
Její klienti tak mají získat možnost kdekoli a s využitím jakéhokoli datového kanálu a zařízení zprostředkovat velké objemy kritických dat. Akvizice představuje jeden z hlavních kroků pro naplnění strategie společnosti Software AG pro in-memory správu velkých objemů dat označovaných jako Big-Data.
„Akvizice menších technologických společností je součástí naší strategie. my-Channels dodá našim zákazníkům obrovskou konkurenční výhodu ve smyslu výkonu oběhu podnikových dat v současné době, ale i ve smyslu flexibilní a škálovatelné integrace nových informačních kanálů pro externí poskytování dat zákazníkům v budoucnu,“ prohlásil k tomu Wolfram Jost, šéf vývoje Software AG. „Při úspěšném a nákladově efektivním zavádění strategií pro cloudy, in-memory, Big-Data a mobilní zařízení bude tato technologie hrát klíčovou roli.“
Malá historie my-Channels
Londýnská firma my-Channels byla založena v roce 1999. Jejím hlavním bohatstvím je softwarová platforma Nirvana, tedy vlastní middlewarová technologie pro messaging, která zabezpečuje rychlé toky dat v reálném čase mezi různými platformami (v rámci organizace, na internetu nebo v cloudových a mobilních aplikacích).
Své uplatnění nalézá hlavně ve finančním sektoru, pro který představuje špičkovou platformu, jež při nízké latenci poskytuje toky data v reálném čase zákazníkům a partnerům. Aktuálně ji využívají banky, které tvoří 40 procent objemu světového trhu se zahraničními měnami, a poskytuje data čtyřem z osmi nejlepších platforem pro forex elektronické obchodování dle podílu trhu. Ostatní odvětví, ať už jde o elektronický obchod nebo veřejný sektor, nezůstávají ve využívání pozadu. Technologie Nirvana se využívá, pokud je potřeba flexibilita, škálovatelnost a dostupnost dat v reálném čase napříč různými informačními kanály, aplikačními rozhraními a zařízeními.
„Během našich vyjednávaní se Software AG jsme ještě více nabyli dojmu, že zahrnutí technologie Nirvana do produktové řady Software AG dává jednoznačně smysl,“ řekl šéf my-Channels Paul Brant. „Jsem přesvědčený, že tato akvizice a technologická integrace, která bude následovat, budou dávat smysl i zákazníkům my-Channels a Software AG. Výsledek kombinace dvou produktových portfolií nabídne řadu nových aplikačních oblastí, které mohou být zajímavé pro všechny naše zákazníky.“
Klíčové technologie my-Channels
Nirvana od my-Channels je vlastně middlewarový produkt pro messaging (strojovou výměnu zpráv), který umožnuje oboustranné streamování dat mezi jakoukoli kombinací interních a externích systémů/klientů. Jde o platformu pro messaging, která umí během mikrosekund streamovat statisíce zpráv na mnoho tisíců klientů. Navíc podporuje podnikové standardy pro messaging, jako je například JMS, a také moderní komunikační standardy pro přenos zpráv, jako jsou MQTT a HTML5/webSockets. Nabízí rozvinuté a konzistentní API pro celou řadu platforem, například Java, C# .NET, C++ a další. Funkcionality pro messaging mohou být využity v mobilních zařízeních se systémy iOS, Android, Blackberry a Windows. Nirvana nabízí také podporu pro aplikace fungující v prohlížečích za pomoci jazyka JavaScript nebo nástrojů Adobe Flex a Microsoft Silverlight.
Vzhledem k absenci jakýchkoli můstků mezi vnitřkem a vnějškem organizace si technologie my-Channels velmi snadno poradí se vzrůstajícím počtem uživatelů a zpráv. Umožňuje rychlý a spolehlivý přístup k datům bez omezení, nehledě na různé komunikační protokoly, topologie a informační kanály.
Software AG plánuje certifikovat možnosti vzájemné spolupráce mezi my-Channels Nirvana a balíkem webMethods souběžně s vydáním Nirvana 7 ve druhém kvartále 2012. První integrované vydání je plánované na čtvrtý kvartál 2012. To nabídne zákazníkům možnost volby mezi nástroji pro messaging při implementaci produktů řady webMethods.