Microsoft oznámil, že jeho webový prohlížeč bude nově uživatele chránit před reklamami, které je lákají na nebezpečné webové stránky či ke stažení potenciálně nebezpečných aplikací.
Jak Microsoft tento týden uvedl a svém oficiálním blogu, v uplynulých měsících se razantně zvýšil počet online reklam, jejichž cílem je oklamat uživatele. „Zjistili jsme, že tyto reklamy se často snaží uživatele přimět k tomu, aby navštívil nebezpečnou webovou stránku nebo aby si stáhl škodlivý kód,“ napsali na blogu inženýři Microsoftu.
Microsoft proto pracuje na aktualizaci svého nástroje SmartScreen Filter tak, aby byl schopný rozpoznávat i reklamy vedoucí na nebezpečné stránky nebo vedoucí přímo ke stažení škodlivých kódů, stejně jako reklamy, které jsou pro uživatele matoucí (jedná se například o bannery, jež jejich tvůrci schválně navrhli tak, aby byly nerozeznatelné od dalšího obsahu dané webové stránky).
S výše uvedenými reklamami se setkávají na internetu miliony uživatelů každý den: typicky se jedná o bannery zobrazující varování, že počítač uživatele běží příliš pomalu nebo nutně vyžaduje nějaký druh aktualizace, či upozornění týkající se nutnosti aktualizace Javy nebo jiného přídavku pro webový prohlížeč.
Nástroj SmartScreen Filter bude ve webovém prohlížeči Internet Explorer zobrazovat varování vždy tehdy, když se uživateli zobrazí jeden z výše zmíněných druhů reklamy, od 1. června. Stejně bude SmartScreen Filter fungovat i v novém prohlížeči Microsoft Edge, který bude dostupný v operačním systému Windows 10.
Podobný krok jako Microsoft již v únoru tohoto roku podnikl také Google. Ten aktualizoval svůj webový prohlížeč Chrome tak, aby uživatele upozorňoval vždy, když kliknou na reklamu, která je napojena na potenciálně nebezpečný web nebo vede ke stažení nebezpečného softwaru. Webmasterům Google tehdy na sém blogu doporučil, aby svou stránku zaregistrovali pomocí nástroje Google Webmaster Tools, který je bude informovat vždy, pokud Chrome vyhodnotí, že se na jejich webu nachází nebezpečný obsah.
Mohlo by vás zajímat: