K2 chce zastřešit firemní IT komplexně

Dodavatel ERP řešení K2 cílí na zákazníky, kteří chápou ERP jako nástroj k neustálému zlepšování firmy a k řízení a monitorování procesů. Společnost jde přitom podle Petra Schaffartzika, ředitele vývoje a systémové integrace, cestou interních zaměstnanců před rozšiřováním partnerské báze a chce se zaměřit na zvýšení svého podílu mimo území ČR a Slovenska, kde je široce etablován.
Sídlo máte v Ostravě a pobočky v Praze, Brně i na Slovensku, přináší Vám toto rozložení nějaké výhody?

Decentralizace obchodu, konzultantů a techniků nám umožňuje lépe udržovat osobní kontakt s klienty. Přestože se téměř vše v oblasti IT dá řešit vzdáleně, pravidelný osobní kontakt nastavuje mezi námi a našimi zákazníky úplně jinou úroveň komunikace.

Jaká je vaše regionální strategie?

Z pohledu dlouhodobé strategie se jedná jednoznačně o zvýšení podílu v regionech mimo území ČR a Slovenska.

Můžete přiblížit roli certifikovaných partnerů a jak se podílejí na vašem podnikání?

Certifikovaní partneři dnes představují minoritní podíl na našich výsledcích. Jsme totiž velmi nároční, neustále se snažíme posouvat věci dopředu. A to klade velké nároky na osobní růst každého partnera. Cesta k tomu vede přes snahu se systém dokonale naučit. Být schopen ho implementovat a následně i servisovat, a to trvá několik let. Pro potenciální partnerské firmy je to však mnohem náročnější než distribuce krabicových a polokrabicových systémů. Proto strategicky jdeme cestou rozšiřování vlastních zaměstnanců.

Kdo je typickým zákazníkem K2 a jak vypadá typický projekt?

Typickým zákazníkem Informačního systému K2 je firma, která dosáhla takového stupně vývoje, že skutečně potřebuje systém pro řízení firmy. Abych to lépe vysvětlil, tak se jedná o společnost, která už neřeší pouze základní provozní agendy, jakými jsou fakturace, sklad, účetnictví, ale chápe ERP jako nástroj k neustálému zlepšování firmy a k řízení a monitorování procesů.

Jaké novinky připravujete pro letošní rok?

Jedním z hlavních témat letošního roku bude opět nové uživatelské rozhraní v K2 a jeho role ve snaze vytvořit příjemné pracovní prostředí uživatelům. Představíme také průlomové řešení pro firmy podnikající ve více zemích. Velkým tématem bude operativní plánování výroby, novinky v modulech řízeného skladu (WMS) a v B2B portálech. A mnoho dalšího. Je pravidlem, že novou Kádvojku představujeme každoročně na podzim, letos se tak stane 7. 11. 2017 v divadle Reduta v Brně.

Čím si myslíte, že překonáváte konkurenci?

Naší vizi je, že Informační systém K2 musí pokrývat všechny klíčové agendy zákazníka v garantované kvalitě. Proto Kádvojku programují naši vlastní zaměstnanci, implementují a servisují ji naši vlastní konzultanti s možnostmi reálně ovlivnit další vývoj.
Kádvojka roste do šíře podle toho, jak se vyvíjí požadavky trhu a proto jsou její součástí vlastní K2 e-shop, B2 portály, WMS, workflow a další moduly. Abychom mohli zastřešit firemní IT opravdu komplexně, vybudovali jsme vlastní Datové centrum K2. Naši zákazníci tak mohou svěřit všechny starosti o informační systém do našich rukou, nemusí v případě incidentu nebo nového požadavku dělat prostředníka mezi několika dodavateli a mohou se plně věnovat svému podnikání.

Exit mobile version