Eizo se otevírá Evropě, kterou považuje za svůj strategický trh. Jedním z dopadů jsou pokračující investice, ale také poslouchání podnětů evropských uživatelů a vkomponovávání jejich podnětů do nových modelů monitorů. V České republice japonský elektronický gigant, jehož jméno v překladu znamená „jasný obraz“, v červenci ukonči spolupráci s výhradním distributorem, společností Avnet Avnet s.r.o. a otevřel vlastní pobočku s showroomy, kde je vmožné vyzkoušet práci s monitory ve všech nasimulovatelných podmínkách. Včera Eizo poprvé do centrály sezvalo novináře a oficiálně lokální zastoupení představilo. O důvodech této změny hovoří Ing. Antonín Charvát.

EIZO otevřelo vlastní evropskou centrálu v Německu a ukončuje spolupráci s výhradním distributorem, proč vlastně taková velká změna, když vše fungovalo?
Ano, od 1. července 2012 byla zahájena činnost v naší evropské centrále v Německu a zároveň i ve své pobočce v České republice. Všechny aktivity značky budou v Evropě do budoucna probíhat pod záštitou firmy EIZO Europe GmbH. Společnost EIZO NANAO Corp. ukončila s dosavadním distributorem Avnet mnohaletou a úspěšnou spolupráci, aby mohla prostřednictvím své nové pobočky se zákazníky nyní komunikovat přímo.
EIZO v budoucnu plánuje dlouhodobé investice, které by vedly k posílení pozice v oblasti prodeje komerčních monitorů a zvýšení podílu na lokálním trhu. Kromě běžných kancelářských monitorů EIZO nabízí především profesionální monitory pro grafickou a fotografickou oblast. Značka EIZO je rovněž zastoupena ve vysoce specializovaných oblastech jako je zdravotnictví, energetický či letecký průmysl.
*Čekají nás i další změny? *
Kromě samotné změny názvu společnosti půjde především o zastřešení EIZO obchodů v Evropě pod jednu novou společnost s názvem EIZO Europe GmbH. Díky přímému zastoupení budou mít zákazníci s výrobcem bezprostřední kontakt. Osvědčený servis EIZO samozřejmě bude zákazníkům i nadále k dispozici, včetně konzultačních služeb, školení a kalibrací monitorů.
Jaký je smysl Evropské centrály?

V návaznosti na vznik evropské centrály v Německu je společnost EIZO v současné době zastoupena ve 14 evropských zemích formou organizačních složek. To EIZU umožní poskytnout klientům lepší servis na lokálních trzích a efektivně podporovat významné partnery i na mezinárodní úrovni.
Jaký bude dopad na klienty a obchodní partnery?
Noví i stávající zákazníci EIZA se samozřejmě mohou i nadále spolehnout na vysoký standard v oblasti servisu a logistiky. Všechny kontakty současných obchodních partnerů a prodejních kanálů na českém trhu zůstávají zachovány.
*Co se stalo s původními zaměstnanci Eizo divize vašeho výhradího distributora? *
Samotná evropská centrála v Německu zaměstnává přibližně 40 lidí, v celé Evropě pracuje pod novou společností EIZO Europe GmbH 75 zaměstnanců. Všichni budou dále pokračovat v předmětu své činnosti jako doposud. Zároveň vzhledem k jejich dlouhodobým zkušenostem se značkou EIZO dobře chápou nastalé změny a vnímají je velmi pozitivně.
CHystá EIZA také změnu cenové politiky? Přeci jen patří k nejdražším značkám u nás na trhu…
Avnet poskytoval zákazníkům EIZA kvalitní a spolehlivý servis zahrnující logistické, záruční a pozáruční služby včetně služeb marketingových. Jedním z cílů EIZO Europe je zachování vysoké kvality těchto služeb, a tudíž lze logicky předpokládat, že se náklady na prodej a podporu monitorů EIZO výrazně nesníží.
Navíc v návaznosti na přímý kontakt s výrobcem mohou zákaznící EIZO Europe očekávat v budoucnu lepší podporu v oblasti řešení individuálních zakázek i strategických projektů.

Jaká je strategie EIZA v dalších evropských zemích, kde EIZO nemá přímé zastoupení?
EIZO Europe s těmito zeměmi udržuje velmi dobré obchodní vztahy a úzce s nimi spolupracuje. EIZO Europe chce v budoucnu tuto spolupráci ještě více prohloubit, a to především v oblasti zásobování a logistiky.
Plánuje EIZO vstoupit na trh i v těchto zemích?
EIZO Europe neplánuje vstup na tyto trhy. Podpora klientů v těchto zemích skzre centrálu EIZO Europe je natolik efektivní, že expanze do dalších zemí se neočekává.