Americký výrobce čipů Intel investoval zhruba 25 milionů dolarů (přes půl miliardy korun) do firmy Vuzix Corporation, která vyvíjí chytré brýle a řadu dalších optických zařízení pro spotřebitele i podniky.
Intel pokračuje ve snaze o prosazení na trhu s nositelnou elektronikou, jako jsou například brýle, sportovní hodinky a náramky. Již loni se dohodl s italským výrobcem brýlí Luxottica na spolupráci při vývoji brýlí, které by uživatelům poskytovaly informace o jejich poloze. Vývojáři Intelu a designoví návrháři rovněž představili zajímavé šperky s novým rozhraním MICA (My Intelligent Communication Accessory – moje inteligentní komunikační zařízení).
Investicí do Vuzix Corporation (výrobce chytrých brýlí M100) může Intel v budoucnu konkurovat americké technologické společnost Google, která loni začala prodávat testovací verzi svých počítačových brýlí Google Glass. Dalšími světovými hráči jsou například čínská společnost Baidu, vyrábějící náhlavní soupravu Baidu Eye, nebo japonský Epson, který představil chytré brýle Epson Moverio.
Pomocí chytrých brýlí (propojených s mobilním telefonem) můžete například komunikovat se svými přáteli, poslat jim obraz místa, na kterém právě jste, využít navigaci pro nalezení nejrychlejší cesty nebo získat okamžité informace o kontaktech, schůzkách, nových zprávách na webu, RSS čtečkách, v SMS zprávách nebo e-mailech.
Trh s nositelnou elektronikou má vrůstající tendenci a představuje řadu zajímavých příležitostí. Podle loňského výzkumu IDC si zákazníci na celém světě koupili přibližně 20 milionů produktů z kategorie nositelné elektroniky, v roce 2018 by měl počet prodaných zařízení překročit hranici 110 milionů kusů.