Inforum 2016: Řešení pro éru digitálního rozkladu

Teprve na severoamerické konferenci, kterou společnost Infor uspořádala v červenci 2016 blízko svého sídla v New Yorku, bylo možno si uvědomit, jakou má tento softwarový gigant sílu, protože tu evropskou, konanou ve Francii, jež se konala v listopadu 2015, překonávala letní konference násobně, alespoň co do počtu účastníků, kterých bylo odhadem přes dva tisíce.
Konference Inforum tak ukázala také na skutečnost, odkud vlastně ve společnosti Infor vítr vane, přestože zde hovořil i referenční zákazník z Japonska. Mimochodem – New York má druhý největší technologický sektor v Severní Americe, hned po Silicon Valley.

Stěžejními směry pro Infor jsou orientace na průmyslová odvětví, design aplikací, podpora dovedností a internet, což Infor dokazuje svojí Infor CloudSuite, která je přizpůsobena pro řadu odvětví – výrobu, retail, zdravotnictví, potravinářství a nápojářství… A také rychlé nasazení bez zákaznických úprav (customizace).

Pamela Murphy, Infor

Budoucnost je v IoT

V úvodu zdůraznila Pamela Murphy rostoucí důraz na internet věcí (IoT). Podle odhadů analytiků má být do roku 2020 připojených přes internet 200 miliard čidel a zařízení a mají vygenerovat trh o velikosti 600 miliard až 10 bilionů dolarů. Jde podle ní o trochu vágní odhad, nicméně vede ke všeobecnému souhlasu, že IoT se dotkne každé organizace na světě. Proto i Infor se už nyní IoT intenzivně věnuje v iniciativě, která nás má přenést do „věku společné inteligence“.

Řešení Infor CloudSuite jsou na IoT připravena, včetně napojení do komerčních cloudů a na platformu Infor Ming.le (viz dále). Nasadit řešení pro IoT znamená propojenou inteligenci díky sběru a vyhodnocení strukturovaných a nestrukturovaných dat, možnost prediktivní údržby, kontinuální viditelnost položek v dodavatelském řetězci apod.

Velké ohlášení pro retail

Společnost Starmount souhlasila s převzetím společností Infor. Jde o poskytovatele pokladních systémů, mobilních pokladních asistentů a správy skladových zásob. Převzetí Starmountu bude završeno do konce léta 2016 a má Inforu pomoci zrychlit dodávky řešení Infor CloudSuite Retail – což je moderní enterprise řešení IS pro dnešní vysoce konkurenční trh retailu.

Charles Phillips, CEO společnosti Infor

Slovo CEO Charlese Phillipse

Charles Phillips, CEO společnosti Infor, přezdívaný Obama (jsou si dost podobní a dokonce spolu prý i přátelí), hovořil o úspěších Inforu, ale i o změnách, které bude třeba vzít potaz. Například Infor používají čtyři z pěti největších pivovarů, 22 z 25 největších zdravotnických zařízení ve Spojených státech a s Inforem přišlo v roce 2015 nějakým způsobem denně do styku více než 250 milionů lidí.

Infor má dnes 90 000 zákazníků, otevřel 49 nových kanceláří ve 21 zemích a co se týče inovací, má 193 nových produktů, které nasadil u 1 159 zákazníků. Společnost se ale stále mění a je třeba se připravit na různorodost technologií.

Charles Phillips a Pamela Murphy, Infor

Strategie Inforu

Charles Phillips také sdělil, které směry jsou pro Infor strategické.

Prvním strategickým směrem je všeobecná oblast průmyslu, Infor si klade za cíl poskytnout výbavu pro obsluhu „poslední míle“, bez nutných dalších modifikací a obsahu.

Druhým je design, a to od úplného základu, navržený pro digitální transformaci a stravitelný pro uživatele a co nejlepší uživatelskou zkušenost.

Třetím je podpora dovedností, která má dát uživatelům nástroje prediktivní analýzy, strojní učení a možnosti optimalizace.

Stephan Scholl, prezident Inforu

Konečně čtvrtým strategickým směrem je pro Infor internet, kde se hodlá opírat o globální cloud, open source, integraci XML a „elastické“ superpočítače.

Pro oblast průmyslu má Infor připraveny konfigurace balíku Infor CloudSuite – Infor LN, které jsou orientovány na nasazení typu EAN, CRM, PCM, v marketingu, ekonomických agendách a finančním řízení, analytice, skladech, HCM, EPM, výroby, retailu, zdravotnictví apod. Konfigurace Infor CloudSuite jsou podle Phillipse připraveny pro každý obor výroby.

Stephan Scholl, prezident Inforu, navázal na Charlese Phillipse s tím, že řešení Inforu je navrženo pro každý průmyslový obor tak, aby již uživatelé nemuseli provádět žádné programové úpravy. Podle něj tomu pomáhá i cloudové řešení Inforu, které dnes má už přes 7 000 unikátních zákazníků, 62 milionů uživatelů je do Infor Cloudu přihlášeno, došlo u něj k více než 10 tisícům upgradů a je do něj zapojeno 103 zemí a 12 AWS regionů – tj. datacenter Amazon Web Services.

Soma Somasundaram, globální výkonný viceprezident Inforu

Soma Somasundaram, globální výkonný viceprezident Inforu, zdůraznil podporu open source, zejména v podnikové technologické platformě Infor Xi, která byla ohlášena již v roce 2014 a má usnadnit vývoj cloudových aplikací pro specifické potřeby různých průmyslových odvětví, včetně responsivního designu se strojovým učením a analýzy big data.

Slovo zákazníků – Triumph!

Když se řekne MOTORKA, každý kluk zbystří. A když se pak řekne motorka Triumph, rozjasní se pohled i těm starším. Geoff Hurst, Chief Design Officer tohoto tradičního výrobce motocyklů na konferenci sdělil, že řešení Infor jim pomáhá zvládat zákaznické úpravy motocyklů, aby se odlišili od ostatních, což klade velké nároky zejména na objednávkový systém dílů a na výrobu. Obdobně se vyjádřil výrobce Zahid Tractor, kterému Infor umožňuje zvládat konfigurační změny.

Kenji Maeda, manažer IT výroby Kirin Brewery z Japonska, zase uvedl, že Infor díky Inforu lépe zvládají plánování výroby. Co na to ve Staropramenu, kde vyrábějí kromě stejnojmenného nápoje také Stellu, Asahi, Braník, Měšťan atd.? Mimochodem, jedno z řešení (JBA System 21), které je dnes pod křídly Inforu, zde nasazeno bylo a odtud zřejmě i know-how pro nápojový průmysl, zejména vratné obaly, které jsou v Česku pro všechny pivovary stejné (jinde ve světě má každý pivovar vlastní sudy (kegy)).

Motocykl Triumph na Inforu 2016

Todd Hawkins, Senior Vicepresident speditérské firmy First Transit, potvrdil, že si u Inforu cení flexibility, spolupráce uživatelů, cloudového řešení a rychlého nasazení bez customizací. Walter Robb, CEO Whole Foods Market, který má 460 obchodů, ocenil, že Infor jim dává schopnost obsloužit zákazníky.

Zástupce Nike vyzdvihl, jak s pomocí řešení Infor mohou zvládnout celý proces od zjištění potřeby zákazníků, tj. od nákupu materiálu přes plánování výroby kdesi v Číně, nakládku a transport do meziskladu v Los Angeles až po dodávku do obchodu kdesi v městě Topeka (ve Spojených státech jich jsou mraky). Díky Inforu vždy přesně vědí, kde je zboží na cestě, kde leží ve skladu a kolik dní.

Digitální rozklad – Infor je připraven s Ming.le

Digitální rozklad (digital disruption) je pojem, který nejlépe charakterizují jména Uber, Blockbuster, na druhé straně ale i Kodak apod. Jde o narušení tradičních hodnot, které umožnil internet a digitalizace a stále pokračuje. Zákazník chce mít stále častěji vše na objednávku, do toho se na nás valí IoT, vše směřuje k „propojené zkušenosti“. Jde o to, jak vše zvládnout, aby se váš byznys najednou nepoložil. Mohou se sice nasadit umělá ochranářská opatření jako v případě evropských taxislužeb, ale to nemůže pomoci natrvalo. Jedinou obranou je protiútok. Například v autodopravě jde o úkol, jak „orchestrovat“ vozový park – kamionů, taxíků atd. – u tradičního poskytovatele služeb.

Infor má „medicínu“ i na tento problém tradičních podniků – je jím platforma Infor Ming.le, centralizované místo pro spolupráci, zlepšení obchodních procesů a kontextovou analýzu. Je plně začleněn do ERP, finančních modulů a systému organizace. Infor Ming.le podporuje single-sign-on pro všechna řešení Infor CloudSuite a poskytuje inteligentní portál pro aplikační balík pro konverzaci v organizaci ohledně všeobecných pracovních toků do celofiremního, kde mohou uživatelé sdílet klíčové obrazovky, data a přílohy způsobem, který jim šetří čas a zaměřuje jejich pozornost tam a kde je to nejvíce zapotřebí. Infor Ming.le dodává analytická data založená na roli uživatele a jeho prioritách, poskytuje analytická data a upozornění (notifikace), umožňuje uživatelům vytvářet personalizované homepages šité na mírů jejich práci a zeštíhlovat procesy.

Infor Hub

Další oznámení

Společnost Infor ohlásila H&L Digital, novou divizi, která bude poskytovat cloudová řešení zákazníkům. H&L Digital společně se stávajícím softwarem a platformami Infor bude dodávat řešení Digital as a Service. Infor také vytvořil obchodní jednotku IMEA (India, Middle East a Africa) se sídlem v Dubaji a očekává čtyřnásobné zvýšení příjmů z tohoto regionu do roku 2020.

Cloudová řešení pro státní organizace

Jen federální vláda Spojených států má utratit v roce 2016 za IT přes 90 miliard dolarů. Obdobně jako v jiných zemích mají být útraty za IT sníženy, nebo přinejlepším zůstat na stejné úrovni. Jedinou výjimkou jsou investice do cloudových řešení, a to o částku, která představuje téměř 9 % vládních výdajů za IT. Infor proto ohlásil Infor CloudSuite Federal, balík aplikací typu SaaS (Software as a Service), přizpůsobený federálním agenturám, který staví na úspěších předešlého balíku Infor CloudSuite Public Sector, určeného nefederálním vládním uživatelů.

Infor CloudSuite Federal byl upraven tak, aby vyhovoval federálním standardům, zejména správě, bezpečnosti, řízení rizik a autorizaci. Wayne Bobby, Infor Federal Vicepresident poznamenal, že pomoci federálním úřadům modernizovat a posunout je do cloudu může znamenat „změnu ve hře“, která by měla vytvořit rozpoznatelnou nabídku hodnoty pro pracovníky a plátce daní.

Opět mimochodem – na čem, kde a jak poběží to „naše malé české“ EET? Na nějakém tradičním domácím „udělátku“ jako pražská OpenCard?

Exit mobile version